کتاب یک کالاست و باید تبلیغ شود

سه شنبه 10 مهر 1386
کتاب یک کالاست و باید تبلیغ شود

 "پخش" مرحله مهمی است که کتاب را به عنوان یک کالا از تولیدکننده به مصرف کننده (خوانندگان) می رساند. به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان علاوه بر مشکلات اقتصادی بازار کتاب و کمبود سرمایه و امکانات موزعین، به ضعف تخصصی آنها هم در کاری که پیشه کرده اند تاکید می کنند. فعالیت های تفکیک نشده، ارتباطات ضعیف و کندی و نبود خلاقیت از دیگر مولفه هایی است که نظام توزیع کشور ما را گرفتار کرده است.


یک موزع حرفه ای علاوه بر لزوم شناخت درست از کتاب و نویسنده و ناشر و چاپخانه باید مخاطبان، کتابخانه ها، جراید و نشریات و حتی محافل فرهنگی را هم به خوبی بشناسد. شناخت بازار و سیاست های پخش کالاهای فرهنگی در کشور و نیز خارج از ایران، موزع حرفه ای را از تازه کاران متمایز می سازد.


منبع : خبرگزاری مهر