کتاب مديريت راهبردي فرهنگي منتشر شد

یکشنبه 22 شهریور 1394
کتاب مديريت راهبردي فرهنگي منتشر شد
کتاب مديريت راهبردي فرهنگي تاليف مشترک سيد صابر امامي و مهدي ياراحمدي خراساني با مقدمه اي از حجت الله ايوبي رييس سازمان سينمايي توسط انتشارات جهاد دانشگاهي به بازار کتاب عرضه شد. اين کتاب در هشت بخش مفهوم شناسي فرهنگ، جريان شناسي مديريت فرهنگي، چالشهاي فرهنگي در مديريت، مديريت تفاوتهاي فرهنگي، فعاليت فرهنگي موثر، حوزه فعاليت مديريت فرهنگي و معرفي فرصتها در مديريت فرهنگي به چاپ رسيده است. در بخشي از مقدمه حجت الله ايوبي آمده است: مديريت و برنامه ريزي راهبردي يکي از پرکاربردترين ابزار مديريتي امروز است. تمامي سازمان ها و نهادهاي موفق دنيا بخش عمده اي از موفقيت خود را مرهون برنامه ريزي راهبردي مي دانند. استراتژي عامل کليدي موفقيت در فعاليت هاي مختلف در دوره هاي زماني گوناگون بوده است و بي شک بدون آن فرد، شرکت، سازمان و يا جامعه دچار سردرگمي خواهد شد. ايوبي در اين مقدمه مي افزايد: به طورکلي مي توان گفت در مسير تدوين راهبرد از سه روش و رويکرد کلي تجويزي، توصيفي، ترکيبي استفاده مي کنند و هريک داراي ويژگي هاي منحصر به فرد خود مي باشند که زير ساخت اصلي تحقق آن تفکر راهبردي است. تفکر راهبردي، يک فرايند ذهني است که از طريق خلاقيت و شهود، نماي يکپارچه اي از فعاليت هاي سازمان در ذهن مدير ايجاد مي کند. کتاب مديريت راهبردي فرهنگي با قيمت 90 هزار رالو در کتابفروشي هاي کشور در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است