تحلیل آماری
نویسنده:
احمدرضا شکرچی زاده - مهندس شهرام فرجی - دکترلطیفه سادات مدنیان
مترجم:
سال نشر:
1396
صفحه:
372
نوبت چاپ:
4

اکثر دانشجویانی که وارد مقطع کارشناسی ارشد می شوند، به نوعی تغییر رشته داده اند؛ درواقع ممکن است این افراد از رشته هایی غیر مرتبط وارد این مقطع و رشته حاضر شده باشند. لذا، در یان کتاب هدف براین است که آنچه که دانشجویان رشته های مختلف علوم انساانی در مقطع کارشناسی ارشد لازم است از پایه بیان گردد. حال آنکه از اضافه گویی های بیش از حد پرهیز شده است؛ چرا که هدف اصلی این کتاب جوابگویی به نیازهای دانشجویان و اساتید رشتۀ مدیریت و

حسابداری می باشد. هرچند دانشجویان رشته های فنی و مهندسی نیز می توانند از بیان گویای این کتاب استفاده نمایند.

این کتاب، حاصل تلاش های شبانه روزی برای معرفی علم آمار و چگونگی استفاده از مفاهیم آماری در محیط های کاری گوناگون و رشته های مختلف می باشد. در ابتدای هر فصل تلاش شده است با استفاده از یک مقدمۀ مناسب، ذهن دانشجویان را به سمت آنچه که قرار است در آن فصل بخوانند سوق داد. در خلال فصول نیز، از مثال های متعدد برای درک بهتر مفاهیم استفاده شده است.

همچنین، در انتهای هر فصل، پس از یک خلاصۀ فصل، تعدادی تمارین برای آزمودن فراگرفته ها آورده شده است. این کتاب در مجموع حاوی هشت فصل مختلف می باشد. هفت فصل آموزشی و یک فصل مربوط به ضمائم کتاب. آمار توصیفی و توزیع های مختلف در فصل اول، آزمون فرض در فصل دوم، تئوری تخمین در فصل سوم، تحلیل واریانس یک عاملی در فصل چهارم، تحلیل واریاانس دو عاملی در فصال پنجم، همبستگی و رگرسیون در فصال ششم و در نهایت آزمونهای آماری ناپارامتری در فصل هفتم معرفی شدها ند.

مقدمه/9

فصل اول: آمار توصیفی و توزیع های آماری/11

فصل دوم: آزمون فرض/67

فصل سوم: تئوری تخمین یا برآورد/101

فصل چهارم: تحلیل واریانس یک عامله/163

فصل پنجم: تحلیل واریانس دو عامله/191

فصل ششم: همبستگی و رگرسیون/237

فصل هفتم: آزمونهای آماری ناپارامتری/285

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه رياضی و آمار

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved