با ظهور و گسترش شبکههای بیسیم، امروزه نسل جدیدی از کاربردهای تجارت الکترونیکی تحت نام تجارت سیار پدیدار شده است. در حال حاضر با پیشرفت فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، محبوبیت تجهیزات سیار و راهنمایی و هماهنگی نهادهای نظارتی، تجارت سیار یکی از داغترین روندهای اینترنت بوده است. با این وجود گرچه ایده خرید سیار جدید نیست و بیش از یک دهه است که در واقعیت وجود دارد، اما انقلاب واقعی با توسعه و رشد محبوبیت تجهیزات سیار پیشرفته در بازار، تبلت ها و تلفنهای هوشمند به وجود آمده است. امروزه فناوری سیار تقریباً در همه جنبههای زندگی روزمره ما نفوذ کرده است و تجارت سیار به روشی جایگزین برای جستجو، مقایسه و خرید آنلاین محصولات و خدمات در هر مکان و هر زمان تبدیل شده است. با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، مشخص است که تجارت سیار مرز بعدی کسب و کار است. این کتاب با ارائه مفاهیم مرتبط با این حوزه به خوانندگان کمک میکند تا از مفاهیم تجارت سیار که به سرعت در حال تحول است، درک بهتری پیدا کنند . نگاهی جامع به سرویسهای نوظهور تجارت سیار و مدلهای تجاری از اهداف این کتاب است.
مطالعه این کتاب به دلیل مباحث جامع و پوشش کلیه مفاهیم مرتبط به تجارت سیار و ارائه مورد کاوی و مثالهای بهروز در زمینه کاربرد تجارت سیار در کسبوکارها و سازمانهای مختلف به علاقهمندان و محققین حوزه مدیریت، بازاریابی و فناوری اطلاعات و دیگر رشتههای مرتبط و همچنین دانشجویان این رشته ها توصیه میشود.
فصل اول: مروری بر تجارت الکترونیک/۱۳
فصل دوم: معرفی تجارت سیار/۳۹
فصل سوم: معرفی فناوری های نوظهور در تجارت سیار/۷۳
فصل چهارم: زیرساخت های تجارت سیار/۹۱
فصل پنجم: بانکداری سیار و سیستم های پرداخت سیار/۱۲۳
فصل ششم: بازاریابی و تبلیغات سیار/۱۵۳
فصل هفتم: سلامت سیار/۱۷۷
فصل هشتم: سرگرمی سیار/۲۰۱
فصل نهم: بازاریابی مبتنی بر مکان/۲۲۱
فصل دهم: دولت سیار (همراه)/۲۵۷
فصل یازدهم: تجارت سیار و زنجیره تأمین/۲۷۷
فصل دوازدهم: یادگیری سیار/۲۹۷
فصل سیزدهم: مسائل حقوقی در تجارت سیار/۳۰۹
فصل چهاردهم: تجارت سیار و شهر هوشمند/۳۲۵
فصل پانزدهم: امنیت در تجارت سیار/۳۵۵
فصل شانزدهم:فناوری شناسایی با امواج رادیویی/۳۷۵
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
|