پنداشت تربیت چرا بچه ها اینگونه که می بینیم بار می آیند؟
نویسنده:
جودیت ریچ هریس
مترجم:
ناهید رضازاده
سال نشر:
1401
صفحه:
464
نوبت چاپ:
1

این کتاب قرار نیست از آن کتاب‌هایی باشد که می‌گویند همه چیز ژنتیکی است؛ نه، همه‌چیز ژنتیکی نیست. محیط نیز درست به اندازه ژن‌ها اهمیت دارد. آنچه کودکان هنگام بزرگ‌شدن تجربه می‌کنند درست به اندازه آنچه با آن به دنیا آمده‌اند، مهم است. کاربرد «تربیت» به عنوان مترادف «محیط» بر این فرض استوار است که آنچه رشد کودکان را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد غیر از ژن‌ها، نحوه بزرگ کردن آن‌هاست. این کتاب پاسخی جدید به این پرسش‌های اساسی که «چرا ما چنین شدیم که هستیم؟»، «چرا بچه‌ها اینگونه که هستند، بار آمده‌اند؟» و «کودک به چه ذهنی مجهز شده است؟» می‌دهد.

1. تربیت همان محیط نیست/11

2. طبیعت ( و تربیت ) شواهد/24

3. طبیعت، تربیت و هیچ کدام از این دو/43

4. جهان های جدا از هم/66

5. زمان های دیگر، مکان های دیگر/91

6. طبیعت انسان/111

7. ما و آنها/139

8. در جمع کودکان/163

9. انتقال فرهنگ/204

10. قوانین جنسیت/241

11. مکاتب کودکان/266

12. بزرگ شدن/293

13. خانواده‌های نابه‌سامان و فرزندان مشکل‌دار/320

14. کارهایی که والدین می‌توانند بکنند/362

15. محاکمه پنداشت تربیت/386

افزوده1: شخصیت و ترتیب تولد/400

افزوده 2: آزمایش نظریه‌های رشد کودک/417

منابع/431


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved