رهبری در صنایع خلاق .
نویسنده:
کارن ال.مالیا
مترجم:
سیدمهدی شریفی- ناصر جنانی
سال نشر:
1402
صفحه:
468
نوبت چاپ:
3

انتخاب کتاب پیش رو برای ترجمه و تحشیه از آن جهت اهمیت دارد که یک استاد حوزه رسانه و در حقیقت آشنا به مسائل صنایع خلاق آنرا نگاشته است . 

صنایعی که ماهیت وجودی‌شان به افرادی بستگی دارد که در هر روز، به ایجاد خلاقیت مورد نیاز بپردازند.کارن ال. مالیا استاد دانشگاه کارولینای جنوبی در رشته روزنامه‌نگاری و ارتباطات است

 که بیش از یک دهه به عنوان استاد حوزه تبلیغات فعالیت کرده است و بیش از بیست سال سابقه کاری در مشاوره در حوزه راهبردهای خلاق در زمینه تبلیغات دارد. از آنجاییکه دانش طلاست و طلای واقعی دانش عملی است، 

چنین نویسنده ای درک درستی از درد و مشکلات صنایع خلاق دارد و بین حوزه نظری و عملی پیوند وثیقی ایجاد کرده است پس بی جهت نیست که کتاب نوعی منبع عملی است که  به شکلی مطمئن به کاوش در زمینه رهبری خلاق در محیط کار می‌پردازد.

 بخش 1 – خلاقیت و افراد خلاق: هرآنچه باید در مورد نحوه کار آنها بدانید

1 خلاقیت و صنایع خلاق

1.1 خلاقیت چیست؟

1.1.1 چه کسی خلاقیت دارد؟ و چه کسی «یک خلاق» است؟

1.2 چه صنایعی خلاق هستند و چرا ما از این واژه استفاده می‌کنیم؟

1.2.1 افراد خلاق به شکل گسترده‌ای در حال افزایش هستند

1.3 رهبری خلاقیت‌ها باعث می‌شود که حرکت موشک‌وار دانش ساده به نظر برسد

1.4 اصول اولیه فرضیه خلاقیت

1.4.1 روانشناسی، روانشناسی اجتماعی و زمینه «درست» برای خلاقیت

1.4.‌ نمایش سیستم‌های خلاق - خلاقیت و روابط و سازمان‌ها

1.5 چالش خلاقانه. واقعا تعدادی از آنها پیش رو هستند

1.5.1 چه کسی برای این نوع چالش رهبری آماده است؟

1.5.2 یکی از چیزهایی که شما از تجربه کردن یاد می‌گیرید: ارزیابی و سنجش خلاقیت

1.5.3 قضاوت خلاق اصل اولیه برای خلاقیت و رهبری خلاق است

1.5.4 پرورش رهبر خلاق: این هم نوعی روند است

1.6 خلاصه فصل

2 نقش رهبر در کارهای خلاق

2.1 چیزی که شما هستید و کاری که باید انجام دهید: ویژگی‌های شخصی و رهبری خلاق

2.1.1 رهبران چگونه روی خلاقیت تاثیر می‌گذارند: مهارت‌ها و رفتارهای لازم

2.1.2 مهارت‌های نرم: ضرورت چیزی که نمی‎دانستید باید در موردش اطلاعات داشته باشید

2.1.2.1 شما باید بدانید که چطور فکر کنید. واقعا فکر کنید

2.1.3 رهبران با مهارت‌های نوشتن، صحبت کردن و ارتباط به ایجاد رابطه با افراد دیگر می‌پردازند

2.1.4 رهبران چگونه رهبری می‌کنند: رفتارها و سبک‌های رهبری

2.1.4.1 رهبر نقشی کلیدی در ایجاد فضای مناسب برای خلاقیت را دارد

2.1.4.2رهبران عالی در صنایع خلاق هر روز واقعا چه کار می‌کنند

2.1.4.2.1 به دلایلی به این روند «نگهداری گربه» گفته می‌شود

2.1.4.3 فهرست کارهای انجام دادنی: چند توصیه مناسب

2.2 خلاصه فصل

3 درک و مدیریت کردن خلاقیت

3.1 علم و هنر خلاقیت

3.1.1 آیا اصلا افراد خلاق وجود دارند؟

3.1.1.1 خلاقیت در سطح فرد

3.1.1.2 این مغز شماست که در روند خلاقیت قرار دارد

3.1.1.‌گی خلاقیت روش‌های گوناگون تفکر را در بر می‌گیرد

3.2 شخصیت، صفات و رفتارهای خلاقانه

3.2.1 همیشه همه چیز خوب نیست

3.2.2 تناقض‌های افراد خلاق

3.3 چگونه این مسئله روی روند نتیجه نهایی محصول خلاقانه و جایی که رهبر در آن قرار می‌گیرد تاثیرگذار است

3.3.1 روند خلاق شخصی چگونه است

3.3.1.1 حل مشکل در برابر تعریف مشکل

3.3.2 سبک‌های تفکر: تفکر واگرا و همگرا

3.4 از صفات تا تاثیرات موقعیتی – بهترین جایگاه رهبران در روند خلاق

3.4.1 سفارش خلاقیت – همیشه از جمله سفارش‌های پرطرفدار است

3.4.2 الهام بخشیدن و انگیزه دادن – جایی که تاثیرات داخلی و محیطی با هم تداخل می‌یابند

3.‌ده رهبران با حمایت کردن دنبال‌کنندگان خود به آنها انگیزه می‌دهند

3.4.4 چیزی را که لازم است بدانند به آنها آموزش دهید – همچنین چگونه تفکر کردن را به آنها یاد دهید

3.4.5 کاری که رهبران انجام می‌دهند اهمیت دارد. اما چگونه انجام دادن آن حتی بیشتر اهمیت دارد

3.5 اثرات بیرونی: اثرات قلمرو، میدان کاری، حوزه اجتماعی و سازمانی

3.6 خلاصه فصل

4 جامعه خلاق: خانواده‌ای بزرگ و گاهی اوقات همراه با اختلال

4.1 رهبری خلاق تنها شغلی درون یک شرکت نیست

4.1.1 شبکه‌های حرفه‌ای 101

4.1.2 شبکه‌های رسمی و غیررسمی

4.1.3 شبکه‌ها و شبکه‌سازی یکسان نیستند

4.1.4 صنایع بسیار و انواع بسیاری از شبکه‌ها

4.1.5 هر کسی در حوزه تخصصی خود. همراه با بسیاری از موارد دیگر

4.1.6 اجتماع و مجاورت: گروه‌های خوشه‌ای خلاق

4.2 به شبکه‌های حرفه‌ای به صورت راهبردی نزدیک شوید

4.2.1 چگونه عاقلانه انتخاب کنیم

4.3 چرا شبکه‌ها برای رهبری کردن بسیار لازم و ضروری هستند؟

4.4 شما از طریق شبکه‌های خود خبره می‌شوید و می‌توانید آن را به نمایش بگذارید

4.‌ده شبکه‌ها امکان دسترسی به فرصت‌های بیشتر را در اختیار شما قرار می‌دهند

4.4.2 جوامع به رهبران اعتبارسنجی بیرونی را داده و برای آنها اعتبار به همراه می‌آورند

4.4.3 رهبری همراه با تفکر باعث ایجاد شدن نوعی شبکه رهبر می‌شود

4.4.4 شبکه‌ها جایی هستند که شما می‌توانید مربیان و حامیان مالی را پیدا کنید

4.4.4.1 به چیزی نیاز دارید، آن را می‌خواهید، انجامش دهید. همیشه

4.4.4.2 حامیان با مربیان تفاوت دارند

4.4.4.3 شبکه‌بندی کردن قوانینی دارد. اما این موارد همیشه مکتوب نیستند

4.4.4.4 شبکه‌های آنلاین: توجه کمتر به بخش «اجتماعی» و توجه بیشتر به بخش حرفه‌ای آنها

4.5 اجتماع همچون ارز و نوعی اقتصاد دارای قراردادهای کوتاه‌مدت است

4.6 اجتماع اثرات جانبی ناراحت‌کننده‌ای نیز دارد

4.6.1 اجتماعی با بافت ریز می‌تواند نفوذناپذیر باشد

4.6.2 نظرات افراد تبدیل به واقعیت می‌شود، حتی اگر اشتباه باشد

4.7 خلاصه فصل

بخش 2 – از کارکنانی خلاق تا رهبری خلاق

5 عواملی که از شخص یک رهبر خلاق می‌سازند و یا جلوی روند خلاق شدن او را می‌گیرند

5.1 چه کسانی روی رهبر تاثیر می‌گذارند؟

5.2 برای رهبری کردن، باید همچون رهبر فکر و عمل کنید

5.2.1 چگونه همچون یک رهبر فکر کنیم 101: فکر کنید. واقعا فکر کنید

5.2.2 خودتان را بشناسید. همین طور محدودیت‌های خود را

5.2.3 تمرکز کنید

5.2.4 بادقت فکر کنید. هر تصمیمی که می‌گیرید، می‌تواند باعث تشویق خلاقیت و یا نابودی آن شود

5.3 همچون رهبر عمل کنید: رفتارهای لازم برای رهبری خلاقیت

5.3.1 پایداری را تمرین کنید

5.3.2 ابتدا مدیریت خودتان را بیاموزید: بعد از تمرکز قابلیت انعطاف‌پذیری اهمیت می‌یابد

5.3.3 شما باید اعتمادسازی کنید و اعتماد دیگران را به دست آورید

5.3.4 افراد و رفتارها را دقیق مورد بررسی قرار دهید. قدرت برحق را شناسایی نمایید

5.3.5 با شفافیت ارتباط برقرار کنید

5.3.6 بیش از اینکه صحبت کنید، گوش دهید

5.3.7 مهارت‌های ارتباط خود را پرورش دهید

5.3.8 در مقابل شکل مدیریتی که به جزئیات توجه می‌شود و انجام تمامی کارها به افراد سپرده می‌شود، مقاومت کنید

5.3.9 فکری باز داشته باشید و بسیار جلوتر از زمان خود حرکت کنید

5.3.10 شروع به مدل‌سازی کنید

5.3.11 دست از ایده‌آل‌گرایی بردارید

5.3.12 همه چیز را به دقت بررسی کنید. از آنها بیاموزید. این کارها را هر روز تکرار کنید

5.3.13 مراقب افراد بیش از حد خلاق باشید. به خصوص اگر خودتان این گونه هستید

5.3.14 متواضع باشید

5.3.15 قدرت‌نمایی کردن باعث شروع جنگ شده و نتیجه خوبی به همراه نمی‌آورد

5.3.16 از تغییر استقبال کرده و تبدیل به نوعی فیلتر برای حذف هرج و مرج شوید

5.3.17 خلاقیت نیاز به تغذیه مداوم دارد – توسط شما و دیگران

5.4 خلاصه فصل

6 کار خلاقانه هیچ گاه پایان نمی‌پذیرد – رهبری خلاق نیز این گونه است

6.1 رهبری همچون یک ماراتن طولانی مدت است، نه دوی سرعت

6.2 یاد بگیرید، تفکر کنید، انجام دهید. همین طور برخی از کارها را نکنید. اینها عادت‌های رهبران عالی است

6.2.1 گوش دهید، گوش دهید، گوش دهید

6.2.2 به ریزپردازنده خود کمی استراحت بدهید: کمی بنشینید و فکر کنید

6.3 همه چیز را به چالش بکشید. به صورت مداوم. همه چیز را تطهیر کرده و دوباره تکرار کنید

6.3.1 در چه کسب و کاری هستید؟

6.3.2 چه کسانی با شما و با دیگران هستند؟

6.3.3 «موفقیت» در ذهن شما چه شکلی است؟ برای آینده خود چه چیزی را متصور هستید؟

6.4 ضرورت مربیگری کردن

6.4.1 زمانی برای مربیگری بگذارید. چاره دیگری ندارید

6.4.2 رهبری کردن ساده نیست

6.5 به خاطر داشته باشید: این مسئله کسب و کار نیست، کاملا شخصی است

6.5.1 خوب باشید

6.6 استعداد: یافتن، تشویق کردن و حفظ کردن بهترین افراد

6.6.1 به دنبال چه کسانی برای استخدام هستید؟ متخصصین؟ یا کسانی با معلومات کلی در چند زمینه؟

6.6.2 کجا دنبال چنین استعدادی بگردیم؟

6.6.3 استخدام بهترین استعدادها به معنای نظارت و پایش بی‌امان و پرورش دادن است

6.6.4 چیزی فراتر از استخدام: نگرانی در مورد حفظ افراد خلاق

6.6.5 استخدام و اخراج زیاد در شرکت، هزینه‌ای گزاف داشته و فاقد بهره‌وری است

6.6.5.1 کاری کنید که کارکنان زیردست شما شغلتان را از شما بگیرند

6.6.6 آماده اعمال تغییرات باشید و برای فاجعه‌های اجتناب‌ناپذیر خودتان را آماده کنید

6.7 خلاصه فصل

بخش 3 – رهبری کردن خلاقیت و کاری که از نظر خلاقیت بهتر است

7 رهبری و محیط مناسب برای خلاقیت

7.1 محل مخصوص خلاقیت پیش از هر چیز دیگری به وجود می‌آید

7.1.1 محیط خوب نوعی بازارگرمی نیست. بلکه مولفه‌ای لازم برای خلاقیت است

7.1.2 رهبران محیط، فرهنگ و شرایط لازم برای خلاقیت را فراهم می‌نمایند

7.2 رهبر چگونه فرهنگ و فضای محیط را ایجاد می‌کند: با الهام‌بخشی، انگیزه دادن و اجرایی کردن

7.2.1 الهام‌بخشی

7.2.2 انگیزه دادن

7.2.3 اجرا کردن

7.3 موارد اساسی فرهنگ‌سازی: با نوعی فلسفه خاص خود شروع کنید

7.3.1 کاری را که به دیگران توصیه می‌کنید، خودتان تمرین کنید

7.3.2 چگونه فضای مناسبی برای خلاقیت ایجاد کنیم

7.4 کمی به محیط کار فیزیکی بپردازیم

7.4.1 جغرافیا

7.4.2 ساختار و طراحی

7.5 تاثیرهای محیطی روی فرهنگ و فضای کار

7.6 خلاصه فصل

8 همکاری، تیم‌ها و خلاقیت

‌کن کجا رهبری، کار تیمی و تیم‌ها با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند

8.1.1 چه کسی می‌گوید که به تشکیل تیم نیاز داریم؟

8.1.2 چیزهایی که پیش از تشکیل تیم باید به آنها توجه کنید

اهد ب هنگامی که تیم‌ها به کار می‌پردازند، نتیجه فوق‌العاده خواهد بود

8.2 ایجاد کردن تیم‌های عالی و خلاق

8.2.1 چه کسی باید در تیم باشد؟ انتخاب افراد مناسب

8.2.2 تنوع تیم و اثر مدیچی

8.2.3 تنوع مهارت امری ضروری برای تیم‌های خلاق است

8.2.4 چه نوع تیمی مورد نیاز است؟

8.2.4.1 چه اندازه‌ای از تیم مناسب است؟ تیم دونفره کافی است؟ آیا تیم هشت نفره بیش از حد بزرگ است؟

8.2.5 چه زمانی کاری تیمی جواب می‌دهد؟ چه زمانی باید به شکل تیمی عمل کرد؟

8.2.6 کجا؟

8.2.7 چگونه هماهنگی موفقی در کارهای تیمی ایجاد کنیم؟

8.3 خلاصه فصل

9 انگیزه دادن، رقابت و کشمکش

9.1 انگیزه دادن از طریق رهبری اشتراکی و استقلال فردی

9.2 عوامل انگیزشی دیگر

9.3 راه‌های امتحان شده و واقعی که منجر به از بین رفتن انگیزه تیم‌های خلاق می‌شود (با احتیاط امتحان کنید)

9.4 جادوی مشارکت

9.4.1 ایجاد روحیه همراهی و فرهنگ تیمی

9.4.2 هنگامی که مشارکت باعث از بین رفتن انگیزه می‌شود

9.5 صنایع خلاق مملو از احتمال کشمکش هستند

9.5.1 گاهی اوقات، کشمکش باعث افزایش خلاقیت می‌شود

9.5.2 انواع کشمکش و اختلافی که اهمیت دارد

9.6 اندکی رقابت سالم؟

9.7 هنگامی که رقابت باعث کشمکش می‌شود

9.7.1 رفع کشمکش‌های ناسالم در میان تیم‌ها

9.7.2 هنگامی که افراد روزمزد با کارکنان ثابت دچار اختلاف می‌شوند

9.7.3 گاهی اوقات، قطع عضو تنها راهکار ممکن است

9.8 خلاصه فصل

10 تنوع و خلاقیت: این مسئله مشکل همه است. مشکل بزرگی هم هست.

10.1 به جای پذیرفتن اطلاعات مرسوم اشتباه، واقعیت‌های سرد و سخت را قبول کنید

10.2 بررسی واقعیت: برخی از حقیقت‌های دردناک و اعداد و ارقام (واقعی)

10.2.1 شایسته‌سالاری افسانه‌ای دوست‌داشتنی است. اما حقیقت ندارد

10.3 چرا در این مدت طولانی تا این حد تغییرات کمی صورت گرفته است؟

10.3.1 فرهنگ

10.3.1.1 جانبداری و تعصب در افراد باقی مانده و افزایش می‌یابد

10.3.1.2 تبعیض قائل شدن به خاطر سن بر خلاف تمامی تبعیض‌های دیگر است

10.3.1.3 زنده باد تفاوت

10.3.2 سیستم‌ها نقشی پررنگ‌تر در مقایسه با نوع تفکر بااصالت دارند

10.3.2.1 فرهنگ خلاق می‌تواند استثنا هم داشته باشد

10.3.2.2 استخدام و ارتقای شغلی

10.3.2.3 روند خلاق گاهی منجر به نوعی نابرابری می‌شود

10.4 چرا در صنایع خلاق نیاز به تنوع بیشتر از افراد است

10.4.1 از بهترین‌ها چیز یاد بگیرید و مراقبت میدان‌های مین باشید

10.5 برای افزایش تنوع چه کار می‌توان کرد

10.6 خلاصه فصل

بخش 4 – آینده چیزی که ایجاد می‌کنید

11 نگاهی به مبحث اصول اخلاقی و تصویری بزرگ از آن

11.1 مسائل اخلاقی ممکن است مهم‌ترین چیزی نباشد که رهبران خلاق در ذهن خود به آن می‌اندیشند

11.1.1 آن قدرها هم سخت نیست

11.2 چه چیزی ارزش قلمداد می‌شود و توسط چه کسی؟

11.2.1 بهای ارزش‌ها و کار خلاق

11.3 مخالف بودن افراد با یکدیگر در روند خلاقیت و همین طور تصمیمات اخلاقی خوب است

11.3.1 عملکردی خوب داشتن به معنای آن نیست که نمی‌توانید عالی باشید. خوب بودن در صنعت خوب است

11.3.2 درک حقیقت، دروغ‌ها و هر چیزی که در این میان وجود دارد

11.3.3 چارچوب تصمیم‌گیری اخلاقی – این کار نوعی روند است

11.3.4 سبک و سنگین کردن تاثیرات تصمیمات سخت بر مردم و خلاقیت

11.4 خلاصه فصل

12 حالا چه کار کنیم؟

12.1 چگونه می‌توان حرفه‌ای خلاق و پایدار برای خود ایجاد کرد

12.2 داستان خود را بسازید: به شکلی فعال به ایجاد کردن اعتبار حرفه‌ای خود بپردازید

12.2.1 رهبری همراه با تفکر: این روند را بشناسید و بعد آن را با دیگران به اشتراک بگذارید

12.2.2 افزایش میزان اعتبار و مدیریت برند

12.2.3 لینکدین و پلتفرم‌های دیگر

12.2.4 از یافتن فرصت‌های جدید در مکان‌های غیرمنتظره استقبال کنید

12.2.5 بدانید که چه مواردی امکانپذیر هستند

12.2.6 باید بدانید که چه زمانی مکث کنید

12.3 آیا برای رهبری آماده هستید؟

12.3.1 اگر همین حالا شما در حال رهبری هستید

12.3.2 آیا می‌خواهید دنیا را تغییر دهید؟

12.3.3 به کجا می‌خواهید برسید؟

12.3.4 خطر در کمین است، مراقب باشید

12.4 از آینده‌نگری تا تبدیل شدن به آینده

12.4.1 رشد دردها و الگوهای دروغین

12.4.2 پاسخگو باشید. اما داستان آن پادشاه بدون لباس را به خاطر بسپارید

12.4.3 همه چیز به انسان‌ها و حماقت آنها بستگی دارد و نه به فناوری

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved