کارآفرینان برتر فرش لرستان -
نویسنده:
شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان
مترجم:
-
سال نشر:
1400
صفحه:
135
نوبت چاپ:
1

کارآفرینی به عنوان پدیده ای نوین در اقتصاد، نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها ایفا می کند. امروزه کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار، دارای نقش کلیدی است، تضمین و تداوم حیات و بقاء سازمان ها نیازمند راه حل ها و رو شهای جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری، ابداع و خلق محصولات، بستگی زیادی دارد و بسیاری از این مشکلات و موانع توسط کارآفرینان یک جامعه قابل حل است. بنابراین در یک گستره وسیع و در یک تعامل چندسویه، کارآفرینی نقش تعیین کنند ه ای در زندگی نوین بشر ایفا می کند. کارآفرینان به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی و عامل اصلی ایجاد خلاقیت و نوآوری هستند. از آنجایی که خلاقیت و نوآوری و توان کشف فرصت های جدید از بارزترین ویژگی های کارآفرینان است و از آنجا که اصول خصوصیات روانی افراد استقلال طلبی، نیاز به پیشرفت، ریسک پذیری و... شرایط خاص و متفاوتی را می طلبد، لذا شناخت ویژگی های روحی و روان شناسی
کارآفرینان بستری مناسب برای جذب و رشد آنان خواهد بود.قابل ذکر است که هر چه در یک جامعه به ابعاد روحی و روانی کارآفرینان توجه خاص و ویژ ه ای شود می توان بهتر و سریعتر به توسعه کار و کارآفرینی پرداخت. ازاین رو آشنایی با زندگی و تجربیات کارآفرینان می تواند در نهادینه شدن کارآفرینی و فرهنگ آن در هر جامعه ای راه گشا باشد.
از سوی دیگر صنایع دستی هر قوم و ملتی، معرف ذوق و خلاقیت آن قوم در پاسخ به نیازهای مادی و معنوی خود در گستره تاریخ است. در لرستان صنایع دستی ثمر ه ی دست هایی است که عشق را از قلب خود جاری ساخته و با سرانگشتان هنرمند خود بر تار و پود گلیم، جاجیم، ماشته و فرش این سرزمین نمود و یا با تلنگرهای چکشی بر سینه تکه فلزی حک کرده است. این صنایع در لرستان از لحاظ خاستگاه اجتماعی و مكان توليد به سه دسته صنایع دستی عشایری، روستايي و شهري تقسیم می شوند.
در این کتاب سعی شده ضمن آشنایی خوانندگان با هنر صنعت فرش و دستبافته ها(گلیم، جاجیم و ماشته) در لرستان به معرفی کارآفرینان و پیشکسوتان فعال در این حوز ه ها پرداخته شود تا ضمن بهره گیری از تجربیات آنان به پاس سال ها تلاش بی وقفه از گوشه ای از زحماتشان قدردانی شود.

فصل اول: هنر صنعت گلیم ،جاجیم و ماشته لرستان

فصل دوم: هنر صنعت فرش دستباف لرستان

فصل سوم:پروژه توسعه خوشه گلیم، جاجیم و ماشته در سطح استان

فصل چهارم: پروژه توسعه خوشه فرش دستباف لرستان

فصل پنجم : مصاحبه با کارآفرینان برتر

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
هنر و معماری هنرهاي تزئيني
کتاب های در این موضوع

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved