روش ها و فنون تدریس -
نویسنده:
مجتبی رضائی‌راد، شهرزاد هدایتی، ربابه کوثری
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
195
نوبت چاپ:
1

 اگر یک برنامه درسی به بهترین شکل خود طراحی می‌شود و کلیه ابعاد در تهیه آن به بهترین صورت ممکن در نظر گرفته شده‌ باشد، اثر بخشی و کارآیی آن بستگی زیادی به روش‌های اجرا و یاددهی- یادگیری آن دارد و اگر این برنامه درسی به مرحله اجرا درنیاید، بی‌فایده خواهد بود و یا اگر روش یاد‌دهی- یادگیری مناسبی انتخاب نشود، برنامه درسی بهینه و پیشرفت تحصیلی مناسب به دست نخواهد آمد.هر هدف تربیتی و آموزشی در نهایت در کلاس درس و توسط معلمان و دانش‌آموزان محقق می‌گردد و محتواي دروس، دانش و یافته‌های علمی، الگو‌های تربیتی و رفتاری همه بوسیله معلمان به دانش‌آموزان یاد داده می‌شوند. بنابراین معلمان و روش‌هاي تدریس شان است که رسالت آموزش و پرورش را به دوش می‌کشد. روش‌های تدریس معلمان دارای انواع متعددی است که با توجه به برنامه، اهداف و امکانات این روش‌ها، آن‌ها را به دو دسته اصلی روش‌های سنتی و روش‌های تدریس فعال تقسیم می‌کنند.

ف.. 19

فصل اول: تدریس و یادگیری / 19

فصل دوم: تدریس و رویکردهای آن / 57

فصل سوم: تدریس و روش های آن / 91 

فصل چهارم: روش تدریس غیر فعال و انواع آن / 115

فصل پنجم: روش تدریس فعالذ و انواع آن / 129

فصل ششم: آموزش الکترونیکی / 165 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved