روابط عمومی و شبکه های اجتماعی
نویسنده:
جودی موشن، رابرت ال ، هیث، شرلی لیچ
مترجم:
احمد افروز- محمدرسول مهدوی- فاطمه همتی و مهناز کریمی
سال نشر:
1402
صفحه:
167
نوبت چاپ:
1

در دنیایی که افراد در آن با یکدیگر ارتباطی همیشگی دارند، آیا روابط عمومی تبدیل به هنر سیاهی شده است که گردش حقایق را برای مردم زودباور محقق می‌سازد؟ به ­نظرمی رسد زمان آن فرارسیده که روابط عمومی تحت تأثیر پررنگ اینترنت و انتظارات مردمی تعریف گردد. این سؤالات به ارتباط مستمر و مبنای اخلاقی روابط­ عمومی مربوط می‌شوند. پاسخ دادن به آنها به شناخت بهتر ما از تغییر گرایش‌های اساسی که رسانه­ی اجتماعی در پی داشته­ کمک می کند. هرگونه تجزیه و تحلیل در این زمینه باید با احتیاط انجام شود تا تغییرات واقعی پدید آمده در شیوه­های کار و تأثیرات به درستی بررسی شوند و نباید فقط به تبلیغات طراحان یا دست‌اندرکاران مبنی بر اینکه رسانه ­ی اجتماعی چیست و چه مزایایی میتواند داشته باشد پرداخته­ شود.

هدف از نگارش این کتاب، افزایش شناخت مخاطبین از نقش روابط عمومی در رسانۀ اجتماعی است که از طریق بررسی رسانۀ اجتماعی شکلی جدید به مفاهیم و شیوه های محوری روابط عمومی بخشیده است. این مفاهیم شامل موثق بودن، قدرت، دانش، سرمایۀ اجتماعی، دیالوگ، روابط، به اشتراک گذاری، معنا، ریسک، شفافیت و حقیقت هستند؛ چراکه آنها در زمینه‌های رسانۀ اجتماعی شکل گرفته‌اند. قصد ما ایجاد یکسری منطق که عقیده‌ یا تعریفی را با عقیده یا تعریفی دیگر مقایسه کند نیست؛ بلکه ما بدنبال پیشنهاد راه های مسأله سازی و شناخت نظری بیشتر در مورد پیامدهای تغییراتی هستیم که درنتیجۀ کار در محیط رسانۀ اجتماعی برای کار، تحقیق و شیوه‌های آموزش روابط عمومی پدید آمده‌اند.

بخش اول -مسئله چیست؟

بخش دوم- خودت راخلق کن

بخش سوم- مشارکت و جلب مشارکت 

بخش چهارم- از خودت محافظت کن

بخش پنجم- رویکرد جمعی 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved