زمان عنصري شگفت است كه مي تواند در آن واحد عاملي محدود كننده در راه رسيدن ما به آرزوها و يا ابزاري در خدمت تحقق اهداف ما باشد. از اين رو مهم است كه براي تبديل جنبه ي تهديدآميز آن به فرصت، برنامه هايي منسجم، تدوين گردد. همچنين براي رسيدن به اين مقصود به ناچار بايد از علم مديريت و مباحث مرتبط در علوم ديگر بهره گيري كرد.
انسان ها با تسلط بر زمان مي توانند از عمر و زندگي خود بهتر استفاده كنند و در ساليان محدود زندگي نهايت بهره مندي را از لحظات خود داشته باشند. اين واقعيت در محيط هاي دانشگاهي و دانشجويي به سبب وجود ويژگي هاي منحصر به فرد اين محيط ها، از ارزش و جايگاه مهمتري برخوردار است، لذا ضروري است تا در اين مجموعه ها دقت نظر بيشتري در جهت مديريت زمان صورت پذيرد.
در مجموعه ي حاضر سعي شده است تا با ديدگاهي كاربردي، مباحث مربوط به مديريت زمان به پيشگاه مخاطبان و علاقه مندان عرضه شود؛ بدين منظور و در بخش هاي مختلف از مواردي چون خودآزمايي تمرين و ارزيابي نيز استفاده شده است.
از جمله مباحث اين كتاب نگاهي به مفهوم زمان و نقش آن در زندگي به ابزارها و تكنيك هاي مديريت زمان، هنر تفويض اختيار، مديريت زمان در محيط فعاليت و چالش هاي مديريت زمان است.
كتاب «مهارت مديريت زمان» در 70 صفحه با حمايت امور كانون هاي فرهنگي و هنري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به چاپ رسيده است.
فصل اول: نگاهي به مفهوم زمان و نقش آن در زندگي.......................................... 10
فصل دم: ابزارها و تكنيك هاي مديريت زمان......................................................... 22
فصل سوم: هنر تفويض اختيار............................................................................. 31
فصل چهارم: مديريت زمان در محيط فعاليت.......................................................... 38
فصل پنجم: چالش هاي مديريت زمان................................................................... 54
پرسشنامه خود ارزيابي مديريت زمان................................................................... 69
منابع و مأخذ....................................................................................................... 71
معرفي كتب ديگر................................................................................................ 72
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|