تحليل شبكه
نویسنده:
ديويد نوك - جيمزاچ - كاكلينسكي
مترجم:
مژگان عظيمي هاشمي - مريم اسكافي
سال نشر:
1387
صفحه:
112
نوبت چاپ:
1

تحليل شبكه در پژوهش اجتماعي به عنوان پارادايمي مستقل قلمداد مي شود چرا كه بنيان روش هاي پيشنهادي آن مبتني بر تئوري متمايز و مفروضات هستي شناختي و روش شناختي خاصي بوده و براساس آن تكنيك ها و فنون ويژه اي براي جمع آوري، تحليل داده ها و برازش مدلهاي نظري پيشنهاد مي شود. تمايز تحليل شبكه در پژوهش هاي علوم رفتاري و اجتماعي با ساير روش ها از حيث فرضيه زيربنايي آن مبني بر ارتباط بين واحدهاي كنش متقابل و اهميت مفاهيم و اطلاعات رابطه اي در بين آنها مي باشد. در تحليل شبكه تئوري ها، مدلها كاربردهاي آن بر حسب مفاهيم رابطه اي يا فرآيندها بيان مي شود.

اين كتاب به صورت اجمالي به معرفي مفاهيم، پايه هاي نظري و روشي و كاربردهاي تحليل شبكه در علوم اجتماعي اختصاص دارد.

كتاب «تحليل شبكه» در 112 صفحه و به قيمت 15 هزار ريال در اختيار پژوهشگران و علاقه مندان قرار دارد.

مقدمه مؤلفان مجموعه ها................................................................................... 7

مقدمه مترجمين................................................................................................. 9

1- مقدمه............................................................................................................ 11

2- مفاهيم اساسي............................................................................................. 13

خصايص و روابط...................................................................................................... 14

شبكه ها.............................................................................................................. 16

عناصر طرح تحقيق................................................................................................. 18

ساختار در شبكه هاي كامل..................................................................................... 23

 

3- جمع آوري داده ها.......................................................................................... 29

تعيين مرز............................................................................................................. 29

نمونه گيري شبكه ها در جمعيت هاي بزرگ................................................................ 34

انواع اصلي سنجه ها و پايايي.................................................................................. 38

داده هاي گمشده.................................................................................................. 43

 

4- روش ها و مدل ها........................................................................................... 45

يك مثال از روابط بين سازماني.................................................................................. 45

نمايش هاي تصويري............................................................................................... 47

نمايش ماتريس..................................................................................................... 53

شاخص هاي كنشگران و شبكه ها............................................................................ 61

جستجوي دسته.................................................................................................... 70

تعادل ساختاري..................................................................................................... 85

تصاوير و جايگشت ماتريس....................................................................................... 88

آزمون فرضيات....................................................................................................... 93

تحليل همبستگي هاي ساختاري............................................................................. 94

موضوعات ديگر...................................................................................................... 94

 

پيوست............................................................................................................... 99

واژه نامه............................................................................................................ 101

منابع.................................................................................................................. 105

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی كامپيوتر

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved