اين كتاب مجموعه اي از مكاتبات بازرگاني و صنعتي مي باشد كه بنابر نياز حال حاضر بازرگانان، صنعتگران، دانشجويان، فارغ التحصيلان دانشگاهي، كارشناسان و ديگر علاقه مندان تأليف و ترجمه شده است. اين كتاب نيازهاي مخاطبان درخصوص مكاتبات بين الملل، مناقصات اجتماعي را پاسخگو مي باشد. در اين خصوص براي هر نوع مكاتبه بازرگاني نمونه هاي متفاوتي عرضه شده است تا امكان انتخاب براي مخاطبان فراهم آيد. علاوه بر اين همه متون به طور كامل ترجمه شده است تا اين امكان براي خواننده مهيا شود كه جمله مورد نياز خود را انتخاب كند و در مكاتبات به كار گيرد.
اين مجموعه براساس تجارب چندين ساله مؤلف در بخش بازاريابي و امور بين الملل يكي از شركت هاي مهم نفتي و تدريس دوره هاي مكاتبات تجاري، بازرگاني و قراردادهاي تجاري به زبان انگليسي در مراكز علمي و از جمله جهاددانشگاهي دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران تأليف و ترجمه شده است.
كتاب «مكاتبات بازرگاني و صنعتي» در 296 صفحه و به قيمت 50 هزار ريال به چاپ رسيده است.
بخش اول: نامه نگاري...................................................................................... 1
بخش دوم: نامه هاي تجاي................................................................................ ..13
1- استعلام و پاسخ به استعلام و پيشنهادات........................................................ ...15
2- نامه هاي فروش اجناس و تغييرات در كار و كسب............................................... 55
3- نامه هاي پيشنهاد متقابل، دادن امتياز............................................................. 63
4- سفارشات، تأييد به دريافت سفارش................................................................. 71
5- ارسال، بسته بندي و حمل و نقل..................................................................... 85
6- پرداختها و پيگيري مطالب................................................................................ 95
7- شكايات، رسيدگي كردن به شكايت................................................................. 113
8- نامه هايي درخصوص موقعيتهاي اجتماعي و برنامه هاي بازديد.................................. 129
9- دعوتنامه: قبول و رد دعوتنامه – درخواست همكاري و برگزاري جلسه....................... 143
10- استخدام، تقاضانامه، آگاهي دادن.................................................................. 181
11- نمايندگي................................................................................................ 201
12-نامه هاي محبت آميز: تبريك و تهنيت، معارفه، تسليت، كريسمس و سال نو................ 213
بخش سوم: نامه هاي تجاري............................................................................... 227
13- بيمه و ماليات................................................................................................ 229
14- اعتبار اسنادي، بازرسي و بانكداري................................................................ 241
15- تفاهم نامه (يادداشت تفاهم) موافقتنامه و مناقصه........................................ 259
بخش چهارم....................................................................................................... 283
16- فنون مذاكرات بين المللي............................................................................. 285
17- تعدادي آدرس سايت اينترنتي و مراكز اطلاعات بازرگاني................................. 295
فهرست منابع..................................................................................................... 297
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
فنی و مهندسی |
مهندسی صنایع
|