بازاريابي و بازار فراورده هاي چوب و كاغذ
نویسنده:
دكتر علي بيات كشكويي - دكتر علي رفيقي - دكتر مجيد عزيزي - دكتر مهدي فائزي پور
مترجم:
سال نشر:
1389
صفحه:
358
نوبت چاپ:
1

اهميت چوب در زندگي، با نگاهي به اطراف مشخص مي شود و شرايط طبيعي كشور ايران اهميت اين ماده حياتي را بر ما پوشيده نگهداشته است. شايد مصرف كننده عمده چوب و كاغذ همانند كاغذ، كارتن، انواع مبلمان و انواع صفحات چوبي باشيد، ولي از اهميت آن در اقتصاد خانواده و كشور غافل باشيد. پويايي اقتصادي بسياري از كشورهاي جهان به خاطر تجارب فرآورده هاي چوب و كاغذ مي باشد.

مسلماً سامان دهي بازار فرآورده هاي چوب و كاغذ، اقتصاد كشور را رونق خواهد بخشيد. ايران مي تواند نقش اصلي تجارت به كشورهاي همسايه را داشته باشد.

كتاب حاضر در سه فصل مباحث اصول بازاريابي، بازار چوب، كاغذ و محصولات چوب و كاغذ ايران و بازار جهاني فرآورده هاي چوب و كاغذ را مورد بررسي قرار مي دهد.

كتاب «بازرايابي و بازار فرآورده هاي چوب و كاغذ » در 358 صفحه و به قيمت 5800 تومان در اختيار علاقه مندان قرار دارد.

مقدمه مؤلفان................................................................................................ 9

مفاهیم و علائم اختصاری................................................................................ 10

معانی علائم اختصاری................................................................................... 21

فصل اول...................................................................................................... 23

صول بازاریابی............................................................................................... 23

1-1- مقدمه.................................................................................................. 25

1-2- مفاهیم بازاریابی.................................................................................... 26

1-3- مدیریت بازاریابی.................................................................................... 28

1-4- عمر محصول.......................................................................................... 33

1-5-تقسیم بندی بازار و بازاریابی..................................................................... 39

بازاریابی انبوه............................................................................................... 44

بازاریابی مبتنی بر بخش‌هایی از بازار................................................................ 45

بازاریابی خرد................................................................................................ 46

بازارهای دولتی و سازمانی............................................................................. 48

1-6- سیستم توزیع وبازاریابی.......................................................................... 49

سیستم بازاریابی عمودی............................................................................... 51

سیستم بازاریابی در سطح افقی..................................................................... 52

سیستم بازاریابی پیوندی یا چند کاناله.............................................................. 53

1-7- تبلیغات بازاریابی.................................................................................... 53

1-8- عرضه وتقاضا.......................................................................................... 57

1-9- کشش (رفتار مصرف کننده (تقاضا) ورفتار تولیدکننده (عرضه))......................... 63

عوامل موثر در کشش تقاضا............................................................................. 69

1-10- خواسته‌ها و نیازهای مصرف کنندگان........................................................ 71

1-11- قیمت گذاری........................................................................................ 80

1- عوامل داخلی........................................................................................... 89

1-1- هدف‌های بازاریابی................................................................................. 89

3-1- هزینه‌ها................................................................................................ 90

4-1- ملاحظات سازمانی؛................................................................................ 90

2- عوامل خارجی.......................................................................................... 90

1-2- بازار وتقاضا؛........................................................................................... 90

2-2- قیمت وهزینه ومحصولات شرکت‌های رقیب................................................... 90

3-2- سایر عوامل خارجی؛............................................................................... 90

1-1- قیمت گذاری بر مبنای هزینه (قیمت گذاری برمبنای افزودن درصدی به هزینه‌ها)... 91

2-1- تجزیه وتحلیل نقطه سربه سر وقیمت گذاری بر مبنای سود مشخص................. 92

3-1- قیمت گذاری بر مبنای ارزش...................................................................... 92

4-1- قیمت گذاری بر مبنای قیمت محصولات شرکت‌های رقیب................................ 93

1-4-1- قیمت گذاری به نرخ متداول؛................................................................... 93

2-4-1-قیمت گذاری مناقصه‌ای؛......................................................................... 93

2-1- استراتژی قیمت گذاری............................................................................. 93

1-2- قیمت گذاری محصولات جدید؛................................................................... 93

1-1-2- قیمت گذاری با هدف عصاره کشیدن از بازار............................................... 93

2-1-2- قیمت گذاری با هدف نفوذ در بازار............................................................ 94

2-2- استراتژی قیمت گذاری آمیزه‌ای از محصول.................................................... 94

1-2-2-قیمت گذاری خط محصول........................................................................ 94

2-2-2- قیمت گذاری محصولات تزئینی............................................................... 95

3-2-2- قیمت گذاری محصولات مکمل................................................................. 95

4-2-2- قیمت گذاری محصولات فرعی ................................................................ 95

5-2-2- قیمت گذاری مجموعه‌ای از محصولات....................................................... 96

3-2- استراتژی تعدیل قیمت‌ها.......................................................................... 96

1-3-2- قیمت گذاری بر مبنای تخفیف نقدی یا تخفیف ویژه..................................... 96

2-3-2-قیمت گذاری مبتنی بربخش‌های مختلف بازار............................................. 97

3-3-2- قیمت گذاری براساس عوامل روانی......................................................... 97

4-3-2- قیمت گذاری با هدف افزایش فروش........................................................ 98

5-3-2- قیمت گذاری بر مبنای منطقه جغرافیایی................................................... 98

6-3-2- قیمت گذاری در سطح جهانی............................................................... 100

فصل دوم..................................................................................................... 109

بازار چوب، کاغذ و محصولات چوب و کاغذ ایران................................................... 109

2-1- تجارت و بازار فرآورده‌های چوب و کاغذ ایران................................................ 111

2-1-1- بازار چوب و محصولات چوبي‌ايران.......................................................... 111

2-1-2- تجارت داخلي چوبهاي صنوبر‌ايران.......................................................... 134

2-1-3- تجارت خمير‌، كاغذ و فرآورده‌هاي آن در‌ايران.............................................. 150

2-2- روند آینده واردات و صادرات فرآورده‌های چوب و کاغذ و شاخص قیمت آنها.......... 184

2-2-1- مقدمه‌ای بر پیش‌بینی........................................................................ 184

2-2-1-1- روش‌های پیش‌بینی کیفی............................................................... 186

2-2-1-2-روش‌های پیش‌بینی کمی................................................................. 189

2-2-1-3- خطای پیش‌بینی............................................................................ 195

2-2-1-4- رابطه بین کشش درآمدی و پیش‌بینی تقاضا........................................ 197

2-2-2- روند آینده صادرات و واردات چوب و محصولات چوبی در ایران........................ 202

2-2-3- روندآینده صادرات و واردات خمیر، کاغذ و محصولات آنها در ایران.................... 211

2-2-4-روند آینده شاخص بهای تولید کننده چوب ومحصولات چوبی در ایران.............. 221

2-2-5- روند آینده شاخص بهای تولید کننده کاغذ و فرآورده‌های کاغذ سازی در ایران... 228

فصل سوم................................................................................................... 237

بازار جهانی فرآورده‌های................................................................................. 237

چوب و کاغذ................................................................................................ 237

3-1- تولید فرآورده‌های چوبی.......................................................................... 239

3-2- مقدار صادرات فرآورده‌های چوبی.............................................................. 274

3-3- مقدار وارادات فرآورده‌های چوبی............................................................... 219

3-4- نقش آفرینان بازار فرآورده‌های چوبی......................................................... 312

3-4-1- ظهور (و بروز) و کاهش عرضه کنندگان و بازارها......................................... 319

3-4-1-1- کاهش عرضه کنندگان...................................................................... 319

3-4-1-2- ظهور عرضه کنندگان؛ امکان گسترش تجارت فرآورده‌های چوبی و ظهور

بازارهای جدید............................................................................................. 321

3-4-1-3- کاهش تجارت................................................................................. 322

3-4-1-4- ظهور بازار...................................................................................... 322

3-5- عوامل مؤثر بر روی بازار و تجارت فرآورده‌های چوبی...................................... 322

3-5-1- هزینه‌ها، قیمت‌ها و نرخ‌های ارز............................................................. 323

3-5-2-عواملی به شرح ذیل بر روی تجارت فرآورده‌های چوبی اثر می‌گذارد............... 323

3-5-3- موانع تجارت...................................................................................... 325

3-5-4- جهانی سازی و فاصله مناطق.............................................................. 327

3-5-4-1-  جهانی سازی............................................................................... 327

3-5-4-2- فاصله مناطق................................................................................. 328

3-5-5- مراکز بین المللی تجارت فرآورده‌های چوبی............................................. 329

3-5-5-1- سازمان‌های دولتی......................................................................... 329

3-5-5-1-1- سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد................................. 329

3-5-5-1-3- کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا........................................ 330

3-5-5-1-4- سازمانهای دولتی دیگر................................................................. 330

3-5-5-2- سازمان‌های غیر دولتی.................................................................... 331

3-6- تجارت ومحیط زیست............................................................................. 331

3-6-1- ضایعات وبازیافت................................................................................ 332

3-6-1-1- ضایعات (باقی مانده)  حاصل از تهیه گرده بینه...................................... 332

3-6-1-2- ضایعات (باقی مانده) صنعت چوب...................................................... 332

3-6-1-3- کاغذضایعاتی................................................................................. 332

3-6-2- عرضه انرژی ومصرف............................................................................ 334

3-7- گذشته، حال وآینده............................................................................... 335

4- منابع و مأخذ........................................................................................... 337

5-ضمیمه................................................................................................... 343

واژه نامه..................................................................................................... 351

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی صنایع

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved