روانشناسي مرضي كودك و نوجوانان مباني نظري و كاربرد
نویسنده:
سسيلياآ - ايساو
مترجم:
فرامرز سهرابي - دكتر علي اسماعيلي
سال نشر:
1389
صفحه:
378
نوبت چاپ:
1

روانشناسي مرضي و يا به عبارتي آسيب شناسي رواني كودك و نوجوان به بررسي اختلالات روانشناختي از ريشه، علت، شيوع، عوامل خطرزا و انواع اختلالات مربوط به دوره هاي كودكي و نوجواني مي پردازد. مداخلات درماني مناسب بدون آگاهي از دانش آسيب شناسي رواني اين دوران ميسر نخواهد شد و هر متخصصي كه به نحوي با زمينه هاي بهداشت رواني سرو كار دارد بايستي اطلاعات و دانش لازم در اين حيطه را بطور خاصي آموخته باشد.

اين كتاب در يازده فصل مباحثي همچون اختلال بي اعتنايي مقابله اي و اختلال سلوك، اختلالات اضطرابي، اختلالات افسردگي، اختلالات خوردن نوجواني، اختلالات سوء مصرف مواد، اختلالات جسماني شكل، اوتيسم و اختلالات يادگيري را مطرح مي كند.

اين كتاب ابزاري مناسب براي دانشجويان پيشرفته، پژوهشگران و ساير متخصصاني است كه در زمينه هاي روانپزشكي، روانشناسي، پزشكي كودك، مددكاران اجتماعي و ساير تخصص ها مرتبط با بهداشت رواني كار مي كنند. پژوهشگران و متخصصاني كه در امور باليني كار مي كنند اين كتاب را به علت پوشش گسترده آن در شيوع شناسي و عوامل خطرزا تا مداخله در زمينه هاي مختلف آسيب شناسي رواني كودك و نوجوان، بسيار مفيد خواهند يافت.

كتاب «روانشناسي مرضي كودك و نوجوان مباني نظري و كاربرد باليني» در 378 صفحه و به قيمت 6500 تومان به چاپ رسيده است.

 

فصل اول: رشد بهنجار و نابهنجار: آنچه باید یک متخصص کودک بداند

(میشل سی.لمبرت).............................................................................................. 1

فصل دوم: اختلال بی اعتنایی مقابله ای و اختلال سلوک

(پاول جی. فریک و لونا مونوز)................................................................................... 35

 

فصل سوم: اختلال نقص توجه- بیش فعالی

(دانیل ای. وشبوش، برندانف اف.آندراد و سارا کینگ)..................................................... 67

 

فصل چهارم: اختلالات اضطرابی

(روما، ای واسا و دانیل اس. پاین).............................................................................. 97

 

فصل پنجم: اختلالات افسردگی

(هلن، زد، رئین هرز، جنیفر ال. تانر، آنجلا دی. پارادیس، ویلیام آر. بیرداسلی، اوا ام. سگتی و آبیگایل ای. بوند           135

 

فصل ششم: کاربردهای نظری یافته های تحقیقاتی بر روی افسردگی نوجوانان؛ کاربردهای الگوی نظریه تلفیقی لوینسون در مورد افسردگی و نظریه گستره تحولی افسردگی

(آنتونت ام. زیس)................................................................................................... 167

 

فصل هفتم: اختلالات خوردن نوجوانی

(روس، اچ استرایگل- مور و دبرا، ال. فرانکو).................................................................. 197

 

فصل هشتم: اختلالات سوء مصرف مواد

(پاول رودی و جودی ای. آندریوس)............................................................................. 227

 

فصل نهم: اختلالات جسمانی شکل

(سسیلیا ای. ایساو).............................................................................................. 271

 

فصل دهم: اوتیسم: دیدگاه روانشناختی

(هانا کاوسف، کورینا اف. گریندل، و ریچاردپی هستینگر)................................................ 305

 

فصل یازدهم: اختلالات یادگیری

ماورين سامس-واگان.............................................................................................. 337

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پزشكي روانپزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved