مهارت های تفکر (راهنمای معلم)
نویسنده:
مايک جفريز - ترورهانکوک
مترجم:
محمود تلخابی - يلدا دلگشايی
سال نشر:
1389
صفحه:
208
نوبت چاپ:
1

فصل اول: مهارت‌هاي تفكر در برنامه‌ي درسی ملي.. 9

تفكر درباره‌ي تفكر. 9

یادگيري در حال تغيير است.... 9

واكنش انگلستان.. 10

كودكان در مقام متفکران. 11

كلاس درس شناختي.. 12

درباره‌ي اين كتاب.. 13

سازماندهی و مدیریت فعالیت ها 14

مهارت‌هاي تفكر در برنامه‌ي درسی ملي.. 15

اهداف، ارزش­ها و مقاصد برنامه‌ي درسی 2000. 15

چهار هدف اصلي برنامه‌ي درسی ملي.. 17

توسعه‌ي برنامه‌ي درسی مدرسه : 19

مهارت‌هاي كليدي.. 19

ارتباط... 20

كاربرد اعداد. 21

فن آوري اطلاعات... 22

کار کردن با دیگران.. 22

بهبود یادگیری و عملكرد شخصی... 22

حل مسئله. 23

مهارت‌هاي تفكر ـ يادگيري برای یادگرفتن.. 24

مهارت‌هاي پردازش اطلاعات... 24

مهارت‌هاي استدلال.. 24

مهارت‌هاي پژوهش..... 24

مهارت‌هاي تفكر خلاق.. 25

مهارت‌هاي ارزشيابي... 25

نكات قابل توجه. 25

وارد کردن مهارت‌هاي تفكر در برنامه درسی... 26

فصل دوم: مديريت تفكر در كلاس.... 27

مديريت تفكر در كلاس درس..... 27

نقش خط مشي یاددهی یادگیری مدرسه. 27

آيا مدرسه‌ي شما خط مشي یاددهی - يادگيري دارد؟. 28

ساختار يك درس..... 29

مديريت تفکر فراگيران به صورت فردی و گروهي... 31

تفكر انفرادي... 31

تفكر همیارانه. 33

برانگيختن فراگيران به تفكر. 35

چگونه فراگيران را به تفكر  وامی­دارید؟. 36

سنجش تفکر. 37

گزارش کودکان از فرايندهاي تفکر. 38

تحليل داوري­ها 39

تحليل مشاهده­اي اعمال.. 40

فصل سوم: برنامه‌ريزي براي مهارت‌هاي تفكر. 43

برنامه­ريزي براي مهارت‌های تفکر. 43

راهنماي استفاده از فهرست برنامه­ها 43

مهارت پردازش اطلاعات... 45

مهارت استدلال.. 48

مهارت پژوهش..... 51

مهارت تفکر خلاق.. 55

مهارت ارزشيابي... 58

بکارگيري جدول برنامه­ريزي براي کمک به تدوين برنامه­هاي ميان مدت: 62

فصل چهارم: طرح­ها 65

طرح شماره 1 - جورچین... 65

طرح شماره 2 گروه نوازندگان.. 68

طرح شماره 3 - چه چيز مشترکي داريم؟. 71

طرح شماره 4 - مرتب کردن واژه­ها 74

طرح شماره 5 نامگذاري کنيد.. 77

طرح شماره 6 - داخل جعبه چيه؟. 80

طرح شماره 7 - لباس پوشيدن.. 83

طرح شماره 8 سنگ زیر پا 86

طرح شماره 9 عین هم، ‌مشابه يا متفاوت؟. 89

طرح شماره 10 - همانند و ناهمانند.. 91

طرح شماره 11 - پيوندها 93

طرح شماره 12 يک کارت بردار، هر کدومو ميخواي... 96

طرح شماره 13 -  بازي «زيرا». 98

طرح شماره 14- زيرا 101

طرح شماره 15 گنجينه. 104

طرح شماره 16 عبور از سنگ چین... 107

طرح شماره 17 تصميم­ها، ‌تصميم­ها! 110

طرح شماره 18- تصميم گيري عقلاني... 113

طرح شماره 19 - چه چيز، چه وقت، چگونه؟. 116

طرح شماره 20 - بيست سئوالي... 119

طرح شماره 21 - مسائل، مسائل، مسائل! 122

طرح شماره 22 -  صندلي چرخ دار. 125

طرح شماره 23 -  برنامه­ريزي... 128

طرح شماره 24 - يک روز گردش..... 131

طرح شماره 25 - آن را جستجو کن... 134

طرح شماره 26 - وقتي بزرگ شم مي­خوام... 137

طرح شماره 27 - آنگاه چه مي­شود؟. 140

طرح شماره 28 - پيش­بيني آینده . 143

طرح شماره 29 - پيامدهاي چندگانه. 146

طرح شماره 30- قلعه­هاي شني... 149

طرح شماره 31 - آزمون نتایج.. 152

طرح شماره 32 - آن را بهبود ببخش..... 155

طرح شماره 33 زمين­های بازي... 157

طرح شماره 34 - این ايده­ي خوبی است! 160

طرح شماره 35 ايده­هاي کشسان! 163

طرح شماره 36 - در شگفتم که چرا؟. 166

طرح شماره 37 - بازي «چرا؟». 169

طرح شماره 38 - بازي با عروسک­ها 172

طرح شماره 39 - داستآن‌هاي مفهومي... 175

طرح شماره 40 - حيوآن‌هاي جدید.. 178

طرح شماره 41 - چه خواهد شد اگر...؟. 180

طرح شماره 42 - اطلاعات من تا چه­اندازه مفید است؟. 183

طرح شماره 43 - اطلاعات من تا چه­اندازه مفید است؟. 186

طرح شماره 44 - کار من تا چه اندازه خوب است؟. 189

طرح شماره 45 - چگونه بدانم که کارم تا چه اندازه خوب است؟. 192

طرح شماره 46 - راهنما بودن.. 195

پیوست­ها 199

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved