فیزیولوژی گیاهی (جلد اول)
نویسنده:
تایزو زایگر
مترجم:
محمد کافی- اسکندر زند- بهنام کامکار- فروغ عباسی- مجید مهدوی دامغانی- حمیدرضا شریفی
سال نشر:
1391
صفحه:
732
نوبت چاپ:
4

فیزیولوژی گیاهی، مطالعه اعمال حیاتی گیاه، فرآیند رشد و نمو، متابولیسم و تولید مثل گیاه است. بدون شک درک مکانیزم های کنترل کننده اعمال حیاتی گیاه، ساخت و ساز مواد فتوسنتزی و انتقال و اختصاص آن ها به اندام های مختلف گیاه و کنترل ژنتیکی آن ها، دیدگاه های تازه ای به دست اندرکاران اصلاح نباتات و تولید محصولات زراعی و باغی ارائه می کند. امروزه رشته های جدیدی مانند بیولوژی مولکولی، بیوشیمی و بیوفیزیک به کمک فیزیولوژی گیاهی آمده و بسیاری از مجهولات دهه های گذشته را در این زمینه حل نموده اند. همچنین فنون جدیدی مانند کشت بافت و مهندسی ژنتیک در اصلاح نباتات زراعی به خدمت گرفته شده اند، به نحوی که بدون شک شناخت فیزیولوژی گیاهان، بهره برداری صحیح از آن ها در تولید گیاهان با خصوصیات مطلوب تر مقدور نمی باشد.

اختصاصات ویژه این کتاب در بسیاری از دانشگاه های دنیا به عنوان کتاب درسی فیزیولوژی گیاهی تدریس می شود از جمله فراگیر بودن آن، استقلال فصل های مختلف کتاب از یکدیگر، بیان جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه فیزیولوژی گیاهی، ساده و روان بودن متن کتاب، و شرکت داشتن 27 نفر از معروف ترین دانشمندان این رشت در تألیف آن است.

دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی و اصلاح نباتات، دانشجویان علوم زیستی خصوصا گیاه شناسی، محققان و کارشناسان مراکز تحقیقاتی اصلاح نهال و بذر، پرورش دهندگان گل و گیاه، پژوهشگران و دست اندرکاران تولید علف کش ها، قارچ کش ها و آفت کش ها و مبارزه بیولوژیک، مطالعه این کتاب را بسیار مفید خواهند یافت.

کتاب فیزیولوژی گیاهی 1 در تیراژ1550نسخه و با قیمت 18000 تومان در 732 صفحه توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد مشهد به چاپ رسیده است.

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه زیست شناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved