فصل اوّل: زورگویی/9
زورگویی چیست و مدارس چه اقداماتی در این مورد میتوانند انجام دهند؟/9
زورگویی در مدرسه (مدرسهآزاری) چیست؟/9
چه شرایطی بروز زورگویی را ممکن میسازند؟/10
زورگویی تا چه اندازه در مدارس مشکلساز است؟/12
انواع مختلف زورگویی کدامها هستند؟/12
چه تفاوتی بین زورگویی دخترها و پسرها یا زورگویی در سنین مختلف وجود دارد؟/14
چرا بعضی کودکان زورگویی میکنند؟ زورگویی چه نفعی برای آنها دارد؟/14
کودکانی که قربانی زورگویان میشوند چه ویژگیهایی دارند؟/15
زورگویی چه تأثیری روی قربانیاناش دارد؟/17
تماشاچیها در کمک به زورگو یا جلوگیری از زورگویی چه نقشی دارند؟/18
مدارس که به عنوان بهترین مکانها از لحاظ نظارت فرض میشوند، زورگویی چگونه میتواند در آنجا منتشر شود؟/ 20
مدارس برای جلوگیری از زورگویی چه کارهایی میتوانند انجام دهند؟/20
فصل دوّم: زورگویان/23
زورگویان در حول محور رفتارهای منفی میچرخند/23
گسترهی مشکل زورگویی را ارزیابی کنید./24
مطمئن شوید که دانشآموزان کلاس مفهوم و تعریف زورگویی را متوجه شدهاند/26
از درگیری دانشآموزان در زورگویی، به طور پیوسته امّا منصفانه جلوگیری نمایید./27
پیامدهای متناسب و مداومی برای زورگویی در نظر بگیرید./29
فصل سوم: قربانیان/33
جلوگيري از مورد زورگویی قرار گرفتن کودکان/33
اقداماتي را براي مطمئن شدن از امنيت قربانيها انجام دهید./34
به قربانی كمك کنید تا ارتباطات مثبتی را با ديگران ایجاد کند./35
مهارتهای جراتورزی را به کودکان آموزش دهید./37
فصل چهارم: تماشاچیان/39
تبديل تماشاچيان به عامل جلوگيري از زورگويي/39
به دانشآموزان آموزش دهيد تا نقش فعالي را در جلوگيري از زورگويي بازي كنند./40
تماشاچيان را در قبال اعمالشان مسئول بدانيد./43
بين تماشاچيان و قربانيها پيوندهاي مراقبتي ايجاد كنيد./44
فصل پنجم: مکانها/47
تغییر شکل مدارس از پناهگاه زورگویان به پناهگاهی امن/47
مشخص كردن مکانهای خطرناکی که زورگويي در مدارس و اجتماع در آنجا اتفاق میافتد./48
راهبردهايي را بكار بگيريد تا مكانها را براي زورگويان غيرجذاب نماييد./50
منابع/53