اقلیم مدرسه
نویسنده:
کارلاین برایان- فریبرز درتاج- ماه منیر کلانتر قریشی
مترجم:
سال نشر:
1391
صفحه:
176
نوبت چاپ:
1

معلمان ممکن است در طی دوره ی تدریس خود به طور اتفاقی از گفتگوها، عقاید و نظرهای دانش آموزان با خبر شوند. در حقیقت ممکن است عقاید دانش آموزان از طریق استراق سمع یا در حین بحث کلاسی آزاد و بدون مانع به آنان انتقال یابد. این عقاید و نظرها آنان را به این نتیجه حتمی خواهد رساند که دانش آموزان واقعا از آنچه که در مدرسه انجام می شود، آگاهی دارند و این که عقاید و تجارب آنان باید به عنوان بخشی از راه حل های احتمالی در دستور کار برنامه های پیشرفت تحصیلی قرار گیرد.

هدف اصلی این کتاب بررسی این موضوع است که چرا و چگونه معلمان مدرسه باید به نظر ها و عقاید دانش آموزان گوش دهند و چرا و چگونه باید روش های ایجاد تجربه ای موفقیت آمیز در زندگی تحصیلی را از آنان یاد گرفت. از نظر معلمان ، مشارکت و همکاری دانش آموزان در تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل مسائل آموزشی بسیار نوید بخش و امیدوار کننده خواهد بود.

اگر فرایند مشارکت دانش آموز در فرایند پیشرفت مدرسه به طور جزئی آغاز شود و اجازه دهیم تا به تدریج بیشتر نیز شود، آن گاه به زودی شاهد نتایج مثبتی مانند ایجاد حس خلاقیت و ابتکار در مدرسه خواهیم بود که معلم و دانش آموز هر دو از آن بهره خواهند برد.

اگر به دانش آموزان مدرسه حق اظهار نظر و ایفای نقش در تصمیم گیری ها بدهیم، به اصلاح و پیشرفت فعالیت ها و تدابیر آموزشی کمک کرده ایم.

کتاب اقلیم مدرسه در173 صفحه و در تیراژ1000 نسخه توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی و با قیمت 6000 تومان به چاپ رسیده است.

 

پيشگفتار11/
فصل اول: دانش‌آموزان در مقام افرادی بی‌همتا/17
فصل دوم: آموزش و یادگیری (1)/35
فصل سوم: آموزش و یادگیری (2)/47
فصل چهارم: انواع معلم خصوصی/67
فصل پنجم: مدیران واسطه/85
فصل ششم:افراد دیگری که بر تجربۀ دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارند (1)/101
فصل هفتم:افراد دیگری که بر تجربۀ دانش آموزان تأثیر می­گذارند (2)/117
فصل هشتم: برنامۀ آموزشی/135
فصل نهم: برخی از مسائل مربوط به دانش‌آموزان/151
گفتار پایانی/171
منابع/175

 

 
دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved