درک عمیق فرآیندهای توسعه محصول ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ موضوعی که مطالب اصلی این کتاب را تشکیل میدهد.
موضوع این کتاب پرداختن به مباحث کلان و تشریح فرآیندهای عموماً درهم تنیده و پیچیده طراحی و توسعه خودرو است. فشردگی و غنای مطالب به گونه ایت که مطالب هر بخش از آن می تواند موضوع یک کتاب کامل باشند. از دیگر نقاط قوت این کتاب، تجارت گرانقدر مؤلف آن به عنوان مدیر استراتژی گروه خودروسازی شرکت BMW می باشد که با ارائه مثال های کاربردی از پروژه های اجرا شده در این شرکت کمک شایانی به درک ساده تر روابط و مفاهیم فرآیند توسعه خودرو نموده است.
هم چنین در انتهای هر فصل از کتاب فهرستی از مراجع مورد استفاده جهت علاقه مندان به مطالعه عمیق تر در مطالب تخصصی معرفی گشته اند.
این کتاب می تواند به مدیران، متخصصان، مشاوران، تحلیل گران و دانشجویان و یا هر فرد دیگری که علاقه مند به مبحث توسعه خودرو می باشد کمک کند تا فرآیند کلی توسعه خودرو را بهتر درک نموده، روابط تکنیکی و انسانی، همچنین وابستگی ها و تضادها میان زیر فرآیندها و افراد مختلف درگیر آنها را تشخیص دهد.
همچنین از دیگر تفاوت های این کتاب با سایر کتب منتشر شده در زمینه طراحی و توسعه خودرو، این است که رهیافتی که در این کتاب دنبال می شود، بیشتر منعکس کننده دیدگاه مشتری بود تا دیدگاه یک مهندس.
کتاب فرآیندهای طراحی و توسعه خودرو با محوریت مشتری دارای 536 صفحه بوده و در تیراژ 2500 نسخه و با قیمت 28000 تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است.
فصل اول: نگاه اجمالی بر پروژه های تکوین خودرو/ 29
چکیده/ 29
1-1- طبقه بندی پروژه های تکوین خودرو/ 30
1-2- پلت فرم ها و خانواده محصولات/ 34
1-3- فرآیند توسعه خودرو/ 38
1-4- مدیریت پروژه تکوین خودرو/ 45
1-5- جنبه های مختلف از پروژه های بین المللی تکوین خودرو/ 47
مراجع/ 50
فصل دوم: استراتژی محصول/ 51
چکیده/ 51
2-1- خودروهایی که موفق بوده اند و خودروهایی که شکت خورده اند/ 52
2-2- عوامل موفقیت در صنعت خودروسازی/ 58
مراجع/ 69
فصل سوم: فازهای فرآیند توسعه محصول/ 71
چکیده/ 71
3-1- فاز مطالعات اولیه/ 72
3-2- طراحی مفهومی/ 78
3-3- فاز توسعه برای تولید انبوه/ 81
3-4- پشتیبانی تولید انبوه و ادامه توسعه محصول/ 87
مراجع/ 88
فصل چهارم/ 89
چکیده/ 89
4-1- ساخت خودروهای مجازی/ 90
4-2- یکپارچه سازی هندسی/ 95
4-3- ارزیابی تکمیلی در خصوص هندسه عملکردی/ 100
4-4- گروه های ساخت مجازی/ 102
مراجع/ 104
فصل پنجم/ توسعه سیستم های الکتریکی- الکترونیکی/ 105
چکیده/ 105
5-1- از سیستم های مکانیکی به سیستم های الکتریکی- الکترونیکی/ 106
5-2- فرآیندهای مهندسی سیستم ها/ 110
مراجع/ 139
فصل ششم: فرآیندهای مدیریت در تکوین خودروی کامل/ 141
6-1- چکیده/ 141
6-2- مدیریت مشکلات طراحی/ 151
6-3- مدیریت انتشار و تغییرات/ 155
6-4- مدیریت کیفیت/ 159
مراجع/ 179
فصل هفتم: ویژگی های اولیه خودروی کامل و ارتباط آن با مشتری/ 181
چکیده/ 181
7-1- قابلیت شماره گذاری/ 185
7-2- هزینه های کلی خودرو/ 194
7-3- جذابیت طرح استایل/ 201
7-4- راحتی کابین/ 227
7-5- سیستم های اطلاع رسان و سرگرم کننده/ 251
7-6- چالاکی/ 261
7-7- ایمنی بالقوه/ 290
7-8- سیتم های بازدارنده سرقت/ 318
7-9- قابلیت اطمینان/ 322
7-10- توسعه پایدار/ 362
مراجع/ 536
فصل هشتم: ویژگی های ثانویه خودروی کامل/ 431
چکیده/ 431
8-1- یکپارچه سازی تولید/ 432
8-2- یکپارچه سازی خدمات پس از فروش/ 441
مراجع/ 446
علائم اختصاری/ 447
نمایه/ 453
واژه نامه/ 477
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
فنی و مهندسی |
مهندسی صنایع
|