داده کاوی
نویسنده:
جمال شهرابی
مترجم:
سال نشر:
1392
صفحه:
368
نوبت چاپ:
3

در طول دهه گذشته حجم زیادی از داده ها در پایگاه ها انباشته و ذخیره شده اند و نتیجه این انباشتگی این است که سازمان ها در داده غنی ولی در کسب دانش بسیار ضعیف می باشند. امروزه میزان داده های در دسترس هر 2 سال دو برابر می شود و سازمانی توانا است که قادر باشد حداقل 7 درصد از اطلاعاتش را مدیریت نماید. تحقیقات انجام یافته نشان از آن دارد که سازمان ها امروزه کمتر از یک درصد از داده هایشان را برای تحلیل استفاده می نمایند.

فن آوری داده کاوی سازمان ها را قادر می سازد تا از سرمایه داده هایشان بهره برداری نمایند. این کتاب که نخستین ویرایش آن همزمان با برپایی اولین کنفرانس داده کاوی در سال 1386 منتشر شده است، تدوین و پردازش آزاد از منابع مختلف از جمله کتاب داده کاوی "مایکل بری" می باشد که با بومی سازی و به روز رسانه و اضافه نمودن توضیحات مختلف درک موضوع را برای مخاطبین ساده و هموار می سازد.

این کتاب در چاپ دوم با ویرایش کامل منتشر گردیده است. در ویرایش کلی انجام یافته تعدادی فصول مهم اضافه گردیده که آشنایی علاقه مندان با دانش داده کاوی را کامل می نماید.

کتاب داده کاوی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر در 1000 نسخه و 356 صفحه، با قیمت 16000 تومان به چاپ رسیده است.

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی کلیات

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved