مقدمه ای بر اصول و مفاهیم کاربردی سیستم های اطلاعات مکانی و سنجش از دور در شبکه های توزیع برق
نویسنده:
بهنیار هوشیار خواه- فرامرز سپری
مترجم:
سال نشر:
1391
صفحه:
311
نوبت چاپ:
1

امروزه کاربرد سیستم های اطلاعات مکانی (GIS) در تمامی ابعاد علوم گسترش چشمگیری پیدا نموده است. به طوری که به عنوان ابزاری توانمند در جهت ذخیره، بازیابی و تحلیل اطلاعات به صورت جدی مطرح بوده است و مورد استفاده قرار می گیرد.

این کتاب اثری است که در برگیرنده تلاش 3 ساله نگارندگان جهت گردآوری، ترجمه و تألیف این مجموعه می باشد و برای مهندسین، دانشجویان و کارشناسان به منظور ارتقاء سطح دانش فنی تهیه گردیده است.

با ورود مباحث جدید از جمله Smart Grid و تجهیزات نوین در شکبه های توزیع عملاً بانک های اطلاعاتی موجود که مبتنی بر سیستم های سنتی بوده جوابگوی خواسته های شرکت توزیع نبوده اند لذا این شرکت همگام با صنعت توزیع برق کشور جهت مهندسی نمودن فرآیندها به سمت استفاده از سیستم GIS به عنوان یک ابزار قدرتمند رو آورده است.

همانطور که می دانیم سیستم اطلاعات مکانی را می توان به عنوان مجموعه ای متشکل از سخت افزار، نرم افزار، نیروی انسانی متخصص و داده های جغرافیایی تعریف نمود که عملاً آموزش نیروی انسانی متخصص از ارکان مهم سیستم مذکور جهت استفاده درست از این تکنیک می باشد. با توجه به نقش کلیدی آموزش نیروی انسانی وجود کتاب ساده و روان برای صنعت توزیع برق کشور احساس می شود و این کتاب در راستای همین امر تهیه و چاپ گردیده است.

کتاب مقدمه ای بر اصول و مفاهیم کاربردی سیستم های اطلاعات مکانی و سنجش از دور در شبکه های توزیع برق GISU در تیراژ 1000 نسخه و در 311 صفحه تمام رنگی با قیمت 30000 تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد مازندران به چاپ رسیده است.  

فصل اول: آشنایی با نقشه و سیستم های تصویری/ 23

فصل دوم: سامانه های اطلاعات مکانی/ 81

فصل سوم: اجزای سیستم های اطلاعات مکانی/ 165

فصل چهارم: کاربردهای GIS در علوم/ 191

فصل پنجم: کاربردهای سیستم های اطلاعات مکانی در شبکه های توزیع برق/ 219

فصل ششم: مدل سازی و تحلیل فضایی مکانی/ 255

فصل هفتم: مبانی سنجش از دور/ 265

منابع و مأخذ/ 304

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی برق و الکترونیک

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved