متون انقلاب مرتضی مطهری و هانا آرنت
نویسنده:
آتسوو یوشیدا
مترجم:
دکتر غلامرضا جمشیدیها
سال نشر:
1392
صفحه:
80
نوبت چاپ:
1

کتاب حاضر از چهار فصل تشکیل شده که در فصل اول نویسنده پس از بیان مقدماتی، به بررسی مشکلات فهم انقلاب بطور عام از جمله انقلاب اسلامی می پردازد. در ادامه این فصل دیدگاه خرد و کلان در مورد انقلاب مطرح می شود. نویسنده دیدگاه خرد را در مکتوبات بیمن جست و جو می کند. بررسی این دیدگاه تا پایان فصل اول ادامه دارد. در فصل دوم پس از طرح رهبری علما در انقلاب اسلامی به طرح دیدگاه کلان یا جیمز بیل می پردازد که انقلاب اسلامی ایران را با مفاهیم برخاسته از انقلاب فرانسه فهمیده و تفسیر کرده است.

نویسنده پس از نقد هر دو نطریه به طرح دیدگاه مورد نظر خود که تحت عنوان کلی "تلفیق افق های فکری" است می پردازد. این مطالب ذیل فصل سوم خواهد آمد. در این تلفیق نویسنده به مقایسه دیدگاه استاد مطهری و هانا آرنت می پردازد.

پایان بخش مطالب فصل چهارم است که به نتیجه گیری پرداخته است. در طرح دیدگاه ها و نقد و بررسی های اولیه و مقایسه ای که نویسنده انجام می دهد. مطالب خوب، نو و قابل تأملی به دست می دهد که گرچه حجم آن کم است ولی برای من جالب بود که به ترجمه آن اقدام کرد.

کتاب متون انقلاب مرتضی مطهری و هانا آرنت در 80 صفحه و در تیراژ 1000 نسخه، با قیمت 3000 هزار تومان توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران به چاپ رسیده است.

فصل اول: انقلاب رویدادی معاصر/ 13

فصل دوم: انقلاب به مثابه متن/ 29

فصل سوم: تلفیق افق های فکری/ 49

فصل چهارم: خلاصه و نتیجه گیری/ 77

کتابشناسی/ 81

نمایه/ 86

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی تاریخ

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved