مربی گری سازمانی ( آموزه های رفتاری مثبت گرا برای رهبران و مدیران )
نویسنده:
مت درایور
مترجم:
محمّدذاکری -اسماعیل اسدی
سال نشر:
1393
صفحه:
214
نوبت چاپ:
1

پیش گفتار مولف/ 11

پیش گفتارمترجمان/15

مقدمه/19

 

فصل اول: مربی‌گری مثبت گرا  بر اساس نقاط قوت/33

آشنایی با نقاط قوت/33

پژوهشگران تاثیرگذار در حوزه نقاط قوت/35

مارکوس باکینگهام و دونالد کلینتون/36

مارتین سلیمان/36

الکس لینلی و مرکز روانشناسی مثبت کاربردی/37

كار با نقاط قوت/40

تفكر جانبي/42

ارزيابي نقاط قوت/43

رابطه رهبري – عملكرد/46

چگونه از نقاط قوت بهره ببريم؟/47

انتقادات و دغدغه‌ها درباره به كارگيري رويكرد نقاط قوت/50

خلاصه نقاط قوت/51

 

فصل دوم: نگرش/53

انگیزش مثبت در مربی گری/53

مقدمه/53

نگرش/54

انگیزش/60

سوء انگیزش/62

اسناد علی/64

خودکار‌آمدی/67

گرایش‌ها در برابر اجتناب‌ها/70

پشتیبانی از استقلال/70

اجرای مقاصد/73

تجهیز وآماده سازی/74

جمع بندی/74

 

فصل سوم: جهش/75

مقدمه/75

چرا جهش مهم است؟/76

هیجان مثبت و جهش/77

رهبری کسب و کار و جهش/80

جهش آفرینی/82

تئوری انتظار/83

انرژی زایی/84

جسم/85

ذهن/86

روح/87

هیجانات/88

جمع بندی/89

 

فصل چهارم: مربی‌گری رهبران و مدیران/91

مقدمه/91

چرا مربیگری مثبت برای رهبران مهم است؟/95

تصمیمات، تصمیمات/96

نقاط قوت و رهبری/98

نگرش رشد و رهبری/102

مشخصات رهبران مثبت گرا/105

تکنیک‌های مربی گری مثبت برای رویارویی با چالش‌های رهبری/107

جمع‌بندی/110

فصل پنجم: رهبران مربی/111

رهبری اقتضایی (موقعیتی)/112

برخی از نمونه‌های بارز رهبران مربی/114

هدف گذاری/114

تأیید و قدردانی/115

پرس و جو/116

مربی گری مثبت گرا و توسعه رهبری/117

خلاصه/118

 

فصل ششم: قدرت هدف/119

شروعی خوب در  مربی‌گری/119

مقدمه/119

تعیین هدف/120

از چالش به هدف/121

تعیین بهترین هدف – اسمارت کافی نیست/123

اجزای سه گانه هدف/123

اهداف انگیزه بخش/124

مراحل تعیین هدف/127

اهداف هماهنگ/129

چند نمونه ویژه/134

کار با اهدافی که از بیرون تحمیل می‌شوند/134

بازیگری که می‌پرسد عاقبت من چه خواهد شد؟/135

رفتار با بازیگر سفارش شده/135

رهاشدن از خود تحمیلی/137

همکاری با تحلیل گران: از تحلیل تا هدف/138

کارکردن در شرایط ناامنی و ابهام/139

نتیجه‌گیری/142

 

فصل هفتم: کاربردهای وسیع‌تر روانشناسی مثبت گرا  در مربی‌گری/143

مقدمه/143

فرهنگ مربی گری/143

فرهنگ چیست؟/144

مفهوم سرمایه و سرمایه گذاری روی افراد و سازمان/148

سرمایه روانشناختی /150

جمع‌بندی/154

 

فصل هشتم: چگونه یک مربی مثبتگرا  باشیم؟/155

مربی فروتن/156

هیچ زمانی مانند اکنون نیست/159

رشد و توسعه دادن خود به عنوان یک مربی/164

نتیجه گیری/169

 

فصل نهم: هیجان مثبت و تکنیکها/171

مقدمه/171

کار با حافظه خودزیست نامه‌ای /173

تکنیک‌هایی برای ساخت هیجان مثبت/174

تفکر/174

لذت بردن/175

مهرورزی /176

بیرون بروید!/176

دیدار با افراد/177

درگیر شدن کامل در کاری/177

مراقبه یا عبادت/178

نتیجه گیری/179

 

فصل دهم: موضوعات مثبت‌انديشي و مربي‌گري/181

مقدمه/181

معنا/181

درماندگی و مثبت‌اندیشی/183

وضعیت جریان/187

شادی/191

جمع بندی/193

فصل یازدهم: توصیه‌ها و تکنیک‌های مثبت/195

تکنیک گل کلم/195

کنار گذاشتن تنبلی/199

مربی گری در حال پیاده روی/200

مربی گری شبیه این است که/201

بریزش بیرون/201

روان سنجی‌ها و دیگر پرسشنامه‌ها/202

نتیجه‌گیری/204

درک کردن یا فهمیدن اینکه دیگران چه فکر می‌کنند/204

کنش گر بودن/205

باز بودن (آماده بودن)/205

به دنبال بهترین باشید (بهترین را جستحو کنید)/206

علاقمند و شجاع باقی بمان/206

ارتباط بر قرار کن (رابطه بساز)/208

مکعب مثبت‌اندیشی/208

منابع و مراجع/211

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved