پیش گفتار مولف/ 11
پیش گفتارمترجمان/15
مقدمه/19
فصل اول: مربیگری مثبت گرا بر اساس نقاط قوت/33
آشنایی با نقاط قوت/33
پژوهشگران تاثیرگذار در حوزه نقاط قوت/35
مارکوس باکینگهام و دونالد کلینتون/36
مارتین سلیمان/36
الکس لینلی و مرکز روانشناسی مثبت کاربردی/37
كار با نقاط قوت/40
تفكر جانبي/42
ارزيابي نقاط قوت/43
رابطه رهبري – عملكرد/46
چگونه از نقاط قوت بهره ببريم؟/47
انتقادات و دغدغهها درباره به كارگيري رويكرد نقاط قوت/50
خلاصه نقاط قوت/51
فصل دوم: نگرش/53
انگیزش مثبت در مربی گری/53
مقدمه/53
نگرش/54
انگیزش/60
سوء انگیزش/62
اسناد علی/64
خودکارآمدی/67
گرایشها در برابر اجتنابها/70
پشتیبانی از استقلال/70
اجرای مقاصد/73
تجهیز وآماده سازی/74
جمع بندی/74
فصل سوم: جهش/75
مقدمه/75
چرا جهش مهم است؟/76
هیجان مثبت و جهش/77
رهبری کسب و کار و جهش/80
جهش آفرینی/82
تئوری انتظار/83
انرژی زایی/84
جسم/85
ذهن/86
روح/87
هیجانات/88
جمع بندی/89
فصل چهارم: مربیگری رهبران و مدیران/91
مقدمه/91
چرا مربیگری مثبت برای رهبران مهم است؟/95
تصمیمات، تصمیمات/96
نقاط قوت و رهبری/98
نگرش رشد و رهبری/102
مشخصات رهبران مثبت گرا/105
تکنیکهای مربی گری مثبت برای رویارویی با چالشهای رهبری/107
جمعبندی/110
فصل پنجم: رهبران مربی/111
رهبری اقتضایی (موقعیتی)/112
برخی از نمونههای بارز رهبران مربی/114
هدف گذاری/114
تأیید و قدردانی/115
پرس و جو/116
مربی گری مثبت گرا و توسعه رهبری/117
خلاصه/118
فصل ششم: قدرت هدف/119
شروعی خوب در مربیگری/119
مقدمه/119
تعیین هدف/120
از چالش به هدف/121
تعیین بهترین هدف – اسمارت کافی نیست/123
اجزای سه گانه هدف/123
اهداف انگیزه بخش/124
مراحل تعیین هدف/127
اهداف هماهنگ/129
چند نمونه ویژه/134
کار با اهدافی که از بیرون تحمیل میشوند/134
بازیگری که میپرسد عاقبت من چه خواهد شد؟/135
رفتار با بازیگر سفارش شده/135
رهاشدن از خود تحمیلی/137
همکاری با تحلیل گران: از تحلیل تا هدف/138
کارکردن در شرایط ناامنی و ابهام/139
نتیجهگیری/142
فصل هفتم: کاربردهای وسیعتر روانشناسی مثبت گرا در مربیگری/143
مقدمه/143
فرهنگ مربی گری/143
فرهنگ چیست؟/144
مفهوم سرمایه و سرمایه گذاری روی افراد و سازمان/148
سرمایه روانشناختی /150
جمعبندی/154
فصل هشتم: چگونه یک مربی مثبتگرا باشیم؟/155
مربی فروتن/156
هیچ زمانی مانند اکنون نیست/159
رشد و توسعه دادن خود به عنوان یک مربی/164
نتیجه گیری/169
فصل نهم: هیجان مثبت و تکنیکها/171
مقدمه/171
کار با حافظه خودزیست نامهای /173
تکنیکهایی برای ساخت هیجان مثبت/174
تفکر/174
لذت بردن/175
مهرورزی /176
بیرون بروید!/176
دیدار با افراد/177
درگیر شدن کامل در کاری/177
مراقبه یا عبادت/178
نتیجه گیری/179
فصل دهم: موضوعات مثبتانديشي و مربيگري/181
مقدمه/181
معنا/181
درماندگی و مثبتاندیشی/183
وضعیت جریان/187
شادی/191
جمع بندی/193
فصل یازدهم: توصیهها و تکنیکهای مثبت/195
تکنیک گل کلم/195
کنار گذاشتن تنبلی/199
مربی گری در حال پیاده روی/200
مربی گری شبیه این است که/201
بریزش بیرون/201
روان سنجیها و دیگر پرسشنامهها/202
نتیجهگیری/204
درک کردن یا فهمیدن اینکه دیگران چه فکر میکنند/204
کنش گر بودن/205
باز بودن (آماده بودن)/205
به دنبال بهترین باشید (بهترین را جستحو کنید)/206
علاقمند و شجاع باقی بمان/206
ارتباط بر قرار کن (رابطه بساز)/208
مکعب مثبتاندیشی/208
منابع و مراجع/211
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|