مفاهیم علوم و ریاضی
نویسنده:
مریم میرزایی
مترجم:
-
سال نشر:
1393
صفحه:
110
نوبت چاپ:
1

مقدمه مؤلف/7

فصل اول: نظریه‌های رشد شناختی کودکان

مقدمه/11

مراحل رشد شناختی کودکان از نظر پیاژه/12

انواع دانش و جایگاه ریاضی در آن/16

نظریه رشد شناختی ویگوتسکی/17

کاربردهای نظریه ویگوتسکی در آموزش/18

مقایسه نظریه‌های ویگوتسکی و پیاژه/18

نظریه رشد شناختی برونر /19

مراحل رشد شناختی از نظر برونر/19

کاربرد نظریه برونر در آموزش/20

شرایط بهینه برای یادگیری/20

خلاصه فصل اول/23

سوالات فصل اول/24

 

فصل دوم: آموزش مفاهیم ریاضی

مقدمه/27

اهمیت و ضرورت آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان پیش دبستانی/27

اهداف آموزش مفاهیم ریاضی در پیش دبستان/28

روش‌های آموزش مفاهیم ریاضی و علوم/29

خلاقیت یا آفرینندگی/34

برخی از ویژگی‌های افراد خلاق/34

مراحل آموزش مفاهیم ریاضی و علوم/35

قواعدی که در طراحی فعالیت‌های آموزش مفاهیم ریاضی و علوم باید رعایت شود/36

مفاهیم ریاضی در پیش دبستان/39

مفاهیم مربوط به دانش فیزیکی ( مفاهیم کیفی)/39

آموزش مفاهیم مربوط به ‌اندازه/40

فعالیت عینی ( سبک و سنگین)/42

فعالیت تصویری/42

روشهای اندازهگیری/43

مفاهیم مکانی/44

مفاهیم زمانی/47

مفاهیم مربوط به دانش منطقی- ریاضی/50

ترتیب و توالی (ردیف سازی)/53

الگوسازی/55

مقابل یک به یک/56

شباهت‌ها و تفاوتها/57

جزء و کل/59

ارتباط/62

اشکال هندسی/64

ابقاء کمیت یا نگهداری ذهنی/66

آموزش اعداد/68

خلاصه فصل دوم/71

سؤالات فصل دوم /72

 

فصل سوم: آموزش مفاهیم علوم

هدف از آموزش مفاهیم علوم به کودکان/75

مفاهیم علوم تجربی/81

آب/87

فصلها/93

نور/97

صدا/100

حرکت/102

آهن ربا/103

تقویت حواس/105

تقویت حس چشایی/106

حس بویایی/107

فعالیت تصویری برای حواس پنجگانه/107

خلاصه فصل سوم/109

سؤالات فصل سوم/110

منابع/111

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved