مقدمه مؤلف/7
فصل اول: نظریههای رشد شناختی کودکان
مقدمه/11
مراحل رشد شناختی کودکان از نظر پیاژه/12
انواع دانش و جایگاه ریاضی در آن/16
نظریه رشد شناختی ویگوتسکی/17
کاربردهای نظریه ویگوتسکی در آموزش/18
مقایسه نظریههای ویگوتسکی و پیاژه/18
نظریه رشد شناختی برونر /19
مراحل رشد شناختی از نظر برونر/19
کاربرد نظریه برونر در آموزش/20
شرایط بهینه برای یادگیری/20
خلاصه فصل اول/23
سوالات فصل اول/24
فصل دوم: آموزش مفاهیم ریاضی
مقدمه/27
اهمیت و ضرورت آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان پیش دبستانی/27
اهداف آموزش مفاهیم ریاضی در پیش دبستان/28
روشهای آموزش مفاهیم ریاضی و علوم/29
خلاقیت یا آفرینندگی/34
برخی از ویژگیهای افراد خلاق/34
مراحل آموزش مفاهیم ریاضی و علوم/35
قواعدی که در طراحی فعالیتهای آموزش مفاهیم ریاضی و علوم باید رعایت شود/36
مفاهیم ریاضی در پیش دبستان/39
مفاهیم مربوط به دانش فیزیکی ( مفاهیم کیفی)/39
آموزش مفاهیم مربوط به اندازه/40
فعالیت عینی ( سبک و سنگین)/42
فعالیت تصویری/42
روشهای اندازهگیری/43
مفاهیم مکانی/44
مفاهیم زمانی/47
مفاهیم مربوط به دانش منطقی- ریاضی/50
ترتیب و توالی (ردیف سازی)/53
الگوسازی/55
مقابل یک به یک/56
شباهتها و تفاوتها/57
جزء و کل/59
ارتباط/62
اشکال هندسی/64
ابقاء کمیت یا نگهداری ذهنی/66
آموزش اعداد/68
خلاصه فصل دوم/71
سؤالات فصل دوم /72
فصل سوم: آموزش مفاهیم علوم
هدف از آموزش مفاهیم علوم به کودکان/75
مفاهیم علوم تجربی/81
آب/87
فصلها/93
نور/97
صدا/100
حرکت/102
آهن ربا/103
تقویت حواس/105
تقویت حس چشایی/106
حس بویایی/107
فعالیت تصویری برای حواس پنجگانه/107
خلاصه فصل سوم/109
سؤالات فصل سوم/110
منابع/111
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
|