کودک و طبیعت (درسنامه مدرسه طبیعت ) پژوهش های روانی ، اجتماعی - فرهنگی و تکاملی
نویسنده:
پیتر کان ،استفن کلرت
مترجم:
عبدالحین وهابزاده - آرش حسینیان
سال نشر:
1393
صفحه:
384
نوبت چاپ:
2

پیشگفتار / 9

مقدمه / 13

1-      نتخستی‌ها و طبیعت: زیست گرایی به عنوان یک الگوی عمومی / 23

2-      دنیای بوم شناختی کودک / 40

3-      تکوین زیست شناسی عامیانه: نگاهی بر فهم کودکان از طبیعت از منظر علوم شناختی / 62

4-      وابستگی کودک به طبیعت: ساختار، رشد و مشکل فرموشی نسلی زیست محیطی / 83

5-      تجربه‌ی طبیعت:اثر آن بر تکوین عاطفی، شناختی و ارزشی کودکان / 101

6-      حیوانات: پلی به سوی مراقبت از طبیعت / 126

7-      حیوانات در آموزش‌های درمانی: راهنمای وضعیت آستانه / 147

8-      لکه‌های زمان: شیوه‌ی چندگانه بودن در طبیعت در کودکی / 162

9-      نوجوان و محیط طبیعی: وقت استراحت؟ / 181

10-   نوجوانان و هویت بوم شناختی: حضور در طبیعت دست‌نخورده / 204

11-   اقتصاد سیاسی و بوم شناسی دوران کودکی / 223

12-   بهشت در یک قطعه زمین رها: / 244

منابع / 265

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved