اکتشاف، طراحی و استخراج معادن رو باز
نویسنده:
مهندس وحید مجیدزاده - مهندس محسن نجف آبادی
مترجم:
-
سال نشر:
1394
صفحه:
396
نوبت چاپ:
1

 

دراين کتاب سعي شده تا با تکيه بر مباني علمي و با استفاده از مثالهاي موردي، روند اجراي يک پروژه معدني از مراحل اوليه عمليات اکتشاف تا مرحله طراحي و نظارت بر استخراج، به طور کامل شرح داده شود. کليه مثالهاي ذکر شده در بخشهاي مختلف اين کتاب، مربوط به تعداد زيادي از پروژه هاي معدني اجرا شده در معادن بزرگ و کوچک سراسر ايران بوده و هدف از ذکر آنها، آشنايي با نحوه اجراي عملي تئوريهاي علمي مطرح شده در مراکز علمي و با استفاده از نرم افزارهاي پيشرفته و به روز دنيا مي باشد.
مطالب فصلهاي اول تا سوم بر اساس مثال موردي معادن سنگ آهن که بخش عمده اي از ذخاير معدني ايران را تشکيل داده، گفته شده اما روند انجام مطالعات اکتشافي تشريح شده در اين فصلها، براي اکثر ذخاير معدني ديگر نيز صادق مي باشد. در فصلهاي چهارم تا هفتم مدلسازي و تخمين ذخاير معدني و در فصلهاي هشتم تا سيزدهم کتاب مباحث مربوط به بررسيهاي فني و اقتصادي، طراحي معادن روباز و نظارت بر استخراج از آنها تشريح شده است.
در دو فصل هفتم و هشتم، سعي شده تا با تشريح بخشي از مباحث علمي مربوط به مطالعات زمين آمار و بررسيهاي فني و اقتصادي، نحوه بکارگيري آنها در پروژه هاي واقعي شرح داده شود.
دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی معدن

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved