آشنایی با روش های ارتباط و آموزش خانواده
نویسنده:
-
مترجم:
-
سال نشر:
1395
صفحه:
108
نوبت چاپ:
3

 کتاب حاضر برای مربیان محترم کودکان زیر سن دبستان تالیف شده است که ضمن تعریف خانواده، ارتباط و آموزش، راهکارهای عملی، جهت برقراری ارتباط صحیح با والدین و برگزاری دوره‌های آموزش خانواده‌ها در مراکز نگهداری و آموزش کودکان ارائه می‌دهد که با رویکرد کاربردی و عملیاتی تدوین گشته و تئوری‌ها و متون نظری موجود صرفاً برای آشنایی بیش تر بیان شده است؛ بر این اساس انتظار می‌رود مربیان محترم از منابع معرفی شده انتهای کتاب نیز در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت صحیح کودکان بهره‌مند شوند.

 عنوان                                                                                                                       صفحه

مقدمه مؤلف /9

فصل اول: تعاریف/ 11

مقدمه/11

تعریف خانواده/11

مفهوم و تعريف آموزش/13

مفهوم و تعریف ارتباط/13

كاركردهاي روابط بين فردي/14

تعريف آموزش خانواده/14

خلاصه فصل اول/  16

خودآزمایی فصل اول/  16

فصل دوم: اهمیت و انواع خانواده/17

مقدمه/  17

اهمیت خانواده/  17

کارکردهای خانواده/ 19

انواع خانواده/ 19

انواع خانواده از نظر تربیتی/ 21

دیدگاه‌های صاحب نظران حوزه خانواده/24

خلاصه فصل دوم/ 26

انواع خانواده از نظر ساختاری/   26

انواع و ویژگی‌های خانواده نامتعادل/ 26

خود آزمایی فصل دوم/ 27

فصل سوم: ضرورت و اهمیت ارتباط مربیان مرکز با خانواده کودک/ 29

مقدمه/29

اهداف برنامه‌های ارتباطی و آموزشی خانواده/32

خلاصه فصل سوم/34

خود آزمایی فصل سوم/34

فصل چهارم: مفهوم ارتباط مناسب با خانواده (راهکارها و روش‌هایی برای برخورد شایسته با والدین) /35

مقدمه/35

وظایف انجمن/ 37

چگونگی انتخاب اعضاء و تشکیل انجمن/38

تشکیل جلسات مشاوره فردی و گروهی/38

مراحل و راهکارهای برگزاری جلسات مشاوره فردی/ 40

برگزاری نمایشگاه از فعالیت‌های هنری کودکان/ 42

نکاتی جهت برگزاری نمایشگاه/42

راهکارها و روش‌هایی برای برخورد شایسته با والدین/43

خلاصه فصل چهارم/ 49

خود آزمایی فصل چهارم/49

فصل پنجم: آشنایی با شیوه‌های انتخاب موضوعات مورد نیاز در آموزش خانواده/51

مقدمه/51

شیوه‌های انتخاب موضوعات آموزش خانواده/51

موانع موفقیت و تشکیل کلاس‌های آموزش و ارتباط با خانواده/53

عناوین پیشنهادی دوره‌های آموزش خانواده./ 55

خلاصه فصل پنجم/ 57

خودآزمایی فصل پنجم./57

فصل ششم: آشنایی با اصول و راهکارهای برگزاری دوره‌های آموزش خانواده و
 اجرای آن/
59

مقدمه/59

فرآیند برگزاری دوره‌های آموزشی/59

خود آزمایی فصل ششم/69

فصل هفتم: روش‌های آموزش خانواده/ 71

مقدمه/71

سخنرانی (توضیحی) 72

منابع ديداري و شنيداري/ 73

پرسش و پاسخ/73

مباحثه‌ای/73

آموزش كارگاهي/ 74

آموزش غیرحضوری یا الکترونیکی/75

روش تلفیق یا آموزش اقتضایی/75

آموزش گروهي والدين/75

ويژگي‌هاي آموزش گروهي والدين/ 76

اصول آموزش گروهي والدين/ 77

آموزش فردی/. 78

آموزش والدین خردسالان در جوامع روستايي/ 79

چند توصیه به مدرسان دوره‌های آموزشی برای کسب موفقیت‌های بیشتر/80

خلاصه فصل هفتم/ 83

خودآزمایی فصل هفتم/83

فصل هشتم: اهمیت بهرهگیری از همکاری و مشارکت والدین در آموزش خانواده/ 85

مقدمه/85

دستگاه‌های ارائه خدمات آموزشی به خانوادهها/ 89

خلاصه فصل هشتم/90

خودآزمایی فصل هشتم/ 90

پیوستها/91

منابع/101

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved