اخبار
عنوان جستجو
-
مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی از دو اقدام جدید دولت برای حوزه نشر خبر داد.
-
کتاب « تشخيص سقط جنين و مرگ و مير نوزادان در حيوانات » يک اثر ترجمه اي است که به همت دکتر فريد براتي عضو هيئت علمي دانشگاه شهرکرد در 184 صفحه در قطع وزيري، ترجمه و به همت انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.
با صدور اطلاعیه اعلام شد؛
معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین کاغذ نشر کتاب در سال 1400 اطلاعیه ای منتشر کرد.
-
کتاب" پایان بانک ها؛ چرا دیگر نیازی به بانک ها نیست" به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شد.
-
مراسم رونمایی از کتاب «نگارنامه عاشقی» با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، آیت‌الله دکتر سید مصطفی محقق داماد رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم، دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری, دکتر حامد علی اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی و دیگر مسوولان در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.
-
به همت جهاددانشگاهی واحد هنر آیین رونمایی از مجموعه کتاب شش‌جلدی نمایش خلاق با حضور دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در کتابفروشی شانزده برگزار شد.
-
در بخشي از اين کتاب آمده است: زبانشناسي، علمي است که رابطه نزديکي با علوم ديگر دارد. اين شاخه از علم، مي تواند به ديگر علوم کمک کند و از علوم ديگر، کمک بگيرد و يکي از شاخه هايي که رابطه بسيار نزديکي با زبانشناسي دارد آموزش زبان است. زبان‌شناسي ‌شناختي‌ نيز يکي از مكاتب‌ نوين‌ زبان‌شناسي‌ است که ريشه در علوم شناختي نو ظهور در دهه هاي 1960 و 1970 ميلادي دارد. در زبان‌شناسي شناختي اعتقاد بر اين است که معنا اصل و صورت ، فرع است و زبان، حوزه‌اي جداگانه در ذهن يا مغز نيست، بلکه پيوستاري بين زبان و انواع شناخت وجود دارد. رابطه بين زبانشناسي و آموزش زبان، هميشه موضوعي بحث‌ برانگيز بوده است.
-
در اين کتاب بسياري از ماهيان آکواريومي را مورد مطالعه قرار مي دهيم و تفاوت هاي اساسي بين ماهيان آکواريومي آب شيرين و آب شور را توضيح خواهيم داد. در بخشي از کتاب آمده است: ايجاد، نگهداري و تهيه آکواريوم آب شور (دريايي) از منابع آب شيرين کار دشواري است. ماهي دريايي چالش برانگيز محسوب مي شود زيرا آب دريا ترکيب و دماي بسيار پايداري، (برخلاف آکواريوم که شرايط متغيير مي باشد) دارد. برخلاف ماهي آب شيرين، بيشتر گونه هاي دريايي نسبت به نوسانات کيفيت آب تحمل کمي دارند و بنابراين نگه داشتن آنها در آکواريوم خانگي نيازمند نظارت بيشتر، توجه به جزئيات و صبر بيشتر به خصوص در مراحل اوليه است زيرا شرايط زيستي مخزن ممکن است تا سه ماه طول بکشد تا کاملاً تثبيت شود.
-
موضوع اصلي کتاب اين است که توجه به چارچوب هاي اخلاقي امري مهم در ياري رساندن به محققين است، چرا که آنان را براي تفکر در باب چالش هاي پيش رو راهنمايي مي کنند. چارچوب هاي اخلاقي اين فرصت را به محققين مي دهند تا درباره اين حس دروني بيشتر بينديشد و در نهايت براي آن يک توجيه منطقي بيابند. تمرکز اين کتاب حول سه محور اصلي است. نخست اين که محققين مي بايست چالش هاي اخلاقي را در تمام طول تحقيق خود در نظر داشته باشند. دوم اين که فهم رويکردهاي فلسفي مختلف به مسئله اخلاق در تحقيق و مشخص کردن رويکردي که متناسب با چارچوب وجداني و فکري محقق باشد، به آنها کمک مي کند تا بتوانند با چالش هايي که در پيشبرد تحقيق ظهور مي کنند بهتر دست و پنجه نرم کنند و سوم اين که عليرغم روايت هاي ناخوشايندي که از رفتارهاي غير اخلاقي شده است، بيشتر چالش هاي اخلاقي که محققين با آن درگيرند، نسبتاً پيش پا افتاده به نظر مي رسند اما همچنان حائز اهميت و قابل توجه هستند.
-
در بخشي از اين کتاب آمده است: شيمي سبز يا پايدار يک اصطلاح است که به ايجاد محصولات شيميايي و فرايندهايي که باعث کاهش يا حذف مواد مصرفي و مضر مي شوند اشاره دارد. آنها به طور انحصاري از مواد شيميايي و فرآيندهاي شيميايي استفاده مي کنند که پيامدهاي منفي براي محيط زيست ندارند. توسعه شيمي سبز تا به امروز تقريباً تمام زمينه هاي شيمي، از جمله آلي، معدني، بيوشيمي، پليمر، سم شناسي و محيط زيست را شامل مي شود. به همين خاطر توجه زيادي به فناوري هاي سبز مي شود. شيمي سبز به عنوان يک شاخه جديد شيمي (يک رشته بين رشته ايي) با رويکردهاي اکولوژيکي همراه است.
-
«راه‌حل‌های بنیادی برای آموزش در بستر بحران» عنوان کتابی است که بر اساس تجارب مواجهه با چالش‌های آموزشی در دوران همه‌گیری کرونا تدوین شده و در صدد به اشتراک گذاشتن تجارب دانشجویان، استادان، موسسات آموزشی و سیاست‌گذاران در این زمینه است.
-
آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار به نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال تا 31 اردیبهشت ماه 1400 می باشد و این زمان دیگر تمدید نخواهد شد.
-
تاکنون نزدیک به 300 اثر به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره پایان نامه سال ارسال شده و دانشجویان تا پایان فروردین ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
-
کتاب "روایت فراز و فرود های توده ای شدن آموزش عالی در ایران؛ از تواناسازی دختران تا سامان یابی" به قلم سمیه فریدونی منتشر شد.
-
روابط عمومي جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري از چاپ و انتشار کتاب «دستورالعمل کاربردي تکثير ماهي قزل آلاي رنگين کمان » به همت سازمان انتشارات اين واحد خبر داد.
_
ابوالفضل امینی هرندی، مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: کروناروایت مجموعه 10 جلدی درباره فداکاری های کادر درمان از زمان اپیدمی این ویروس است که به همت سازمان نظام پزشکی انجام شد و توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به چاپ رسید.
-
کتاب خانواده ایرانی به قلم سید رضا صالحی امیری و زهرا خدایی به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ رسید.
-
کتاب سرگذشت چهل و هفت ساله دانشگاه علوم پزشکی ایران با عنوان «دانشگاه علوم پزشکی ایران در گذر زمان» که به تاریخ شفاهی این مجموعه پرداخته است از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ رسید.
-
دبیرخانه کتاب سال دانشجویی اعلام کرد، با توجه به استقبال دانشجویان، مهلت ارسال آثار به بیست و هشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی تا 31 فروردین ماه تمدید شد

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved