-
برگزاری کنفرانس پژوهش‌های نشر به 28 اردیبهشت موکول شد
شنبه 21 فروردین 1400
برگزاری کنفرانس پژوهش‌های نشر به 28 اردیبهشت موکول شد
رییس «نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر» اعلام کرد، زمان برگزاری این کنفرانس با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا به 28 اردیبهشت‌ماه موکول شده است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، حامد‌ علی‌اکبرزاده، رییس نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر اظهار کرد، قرار بود نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر در تاریخ 23 فروردین برگزار شود اما با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و شرایط ناشی از شیوع بیماری، امکان برگزاری این رویداد در تاریخ مقرر فراهم نیست.

به گفته علی‌اکبرزاده، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این رویداد علمی در تاریخ 28 اردیبهشت و به طور برخط برگزار خواهد شد.

رییس نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر همچنین از استقبال پژوهشگران از این کنفرانس خبر داد و گفت، دبیرخانه کنفرانس بالغ بر 150 عنوان از 11 کشور دریافت کرده و علاوه بر این، به لحاظ کیفی نیز شاهد دریافت آثار پژوهشی بسیار ارزشمندی بوده‌ایم.

«نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر: ترجمه و توسعه فرهنگی» به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود. محور اصلی این کنفرانس آثار پژوهشی مرتبط با حوزه نشر از جمله سیاست‌گذاری نشر، اقتصاد و بازاریابی نشر، فرصت‌ها و چالش‌ها در نشر دانشگاهی، مخاطب‌شناسی، نیازسنجی و تولید محتوا، مالکیت فکری، حقوق معنوی و اخلاق حرفه‌ای در نشر، فناوری‌های نرم و سخت در نشر، نشر الکترونیک، ترویج کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی است. محور ویژه این کنفرانس نیز «ترجمه و توسعه فرهنگی» است که شامل زمینه‌هایی نظیر نقد، نظریه و روش در ترجمه، تاریخ ترجمه در ایران و جهان، چالش‌های فرهنگی ترجمه، ترجمه و سیاست‌گذاری فرهنگی، متون دینی و مسأله ترجمه، مطالعات انتقادی و موردکاوی آثار ترجمه، نهضت ترجمه و پیامدهای فرهنگی آن در جهان اسلام و کارکردهای فناوری اطلاعات در ترجمه می‌شود.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved