-
بازدید رییس جهاددانشگاهی از نمایشگاه کتاب تهران
شنبه, 30 اردیبهشت,1402
بازدید رییس جهاددانشگاهی از نمایشگاه کتاب تهران
دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه با حضور در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از غرفه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و بخش های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با حضور در سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و یاسر احمدوند رییس نمایشگاه دیدار و گفت و گو کرد. 

رئیس جهاددانشگاهی همچنین با همراهی دکتر یوسف ابراهیمی سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، امیر طهرانچی مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست، دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی و دکتر حامد علی اکبرزاده رییس سازمان انتشارات این نهاد در بازدید از نمایشگاه با بیان اینکه این نهاد ظرفیت و توانمندی های بسیاری دارد که نیازمند توجه بیشتر است، گفت: همانند زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی در جهاددانشگاهی بسیار داریم که با کمترین امکانات دستاوردهای بسیاری به دست آوردند و می توان با روایت زندگی آنها برای جوانان الگو سازی کرد.

وی در این رابطه به کتاب روایت یک رویش اشاره کرد که در آن به زندگی مرحوم کاظمی پرداخته شده است گفت: زندگی و فعالیت کاری این جهادگر در پایه گذاری پژوهشگاه رویان بسیار پند آموز است.

دکتر مسلمی نائینی موضوع دیگر را توجه به ادبیات کودک و نوجوان ذکر کرد و ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید فرموده‌اند این حوزه اهمیت بسیاری دارد و جهاددانشگاهی نیز هم در این حوزه و هم در زمینه تربیت مربی مهد کودک برنامه هایی را در دست اجرا دارد.
رییس جهاددانشگاهی همچنین با حضور در غرفه مکتب حاج قاسم با تاکید بر اینکه حاج قاسم خود به تنهایی یک مکتب بود از تولید محصولات برای کودکان در آیت غرفه بسیار استقبال کرد.

وی در ادامه با حضور در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی با میثم نیلی مدیرعامل این مجمع به گفتگو نشست.

نیلی در این دیدار با تشریح اقدامات این انتشارات گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامی در اسفند ۱۳۸۹با هدف ایجاد انسجام، وحدت رویه، هم‌افزایی و برنامه‌ریزی مشترک میان ناشران هم‌سو با سیاست‌های جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی تأسیس شد.

وی در ادامه با بیان اینکه به انتشارات جهاددانشگاهی بسیار امیدواریم تاکید کرد: نیاز است تا در جهاددانشگاهی به حوزه روایت های دسته اول توجه بیشتری شود و حتی آن را باید تا حد امکان تبدیل به فیلمنامه و فیلم کرد.

انتشارات انقلاب اسلامی و دانشگاه تربیت مدرس از دیگر غرفه های مورد بازدید دکتر مسلمی بود.

رییس جهاددانشگاهی همچنین در غرفه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی که با بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی و هنر و معماری در این نمایشگاه شرکت کرده است، حضور یافت.

در این بازدید دکتر حامد علی اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به تشریح حوزه فعالیت‌های انتشارات در این نهاد پرداخت.

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، توجه به کیفیت در تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای توسعه سامانه 16book، فروشگاه کتاب‌های دانشگاهی جهاددانشگاهی را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اعلام کرد.

گفتنی است، پس از بازگشایی دانشگاه‌ها در سال 1361 نیاز به متون علمی برای رشته‌های مختلف دانشگاهی به شدت احساس می‌شد و به همین دلیل جهاد‌دانشگاهی به عنوان بازوی اجرایی ستاد انقلاب فرهنگی فعالیت‌های انتشاراتی را در دستور کار خود قرار داد.
گستردگی فعالیت‌های این نهاد در زمینه تولید و نشر کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال ۱۳۷۹ به تأسیس سازمان انتشارات جهاد‌دانشگاهی منجر شد و این سازمان طی این سال‌ها در دو زمینه تولید محتوای علمی مورد نیاز دانشجویان و اساتید و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانشجویان به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است. 
این سازمان در حال حاضر در ۳۱ استان کشور فعالیت‌های انتشاراتی خود را از طریق واحدهای جهاد‌دانشگاهی دنبال می‌کند و شبکه گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در زمینه‌های تولید محتوا و چاپ، توزیع و فروش و فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب و کتابخوانی ایجاد کرده است. 
مجموعه انتشارات جهاد‌دانشگاهی امروزه بخش قابل توجهی از متون علمی مورد نیاز دانشگاهیان در سراسر کشور را در تمامی زمینه‌های علمی تامین می‌کند و چاپ بیش از ۱۱ هزار عنوان کتاب از ابتدا تاکنون نشان از این امر مهم دارد. تولید و نشر منابع علمی دوره‌های آموزشی تخصصی جهاد‌دانشگاهی در سراسر کشور از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved