نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» برگزار می‌شود/ رقابت دانشجویان در ارائه پایان نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع
شنبه, 09 دی,1402
نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» برگزار می‌شود/ رقابت دانشجویان در ارائه پایان نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع
نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ به همت سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، در 21 استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی،‌ این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌دقیقه‌ای اجرا می شد اما از امسال با تجمیع مسابقات قبلی و در 5 بخش پایان نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود.در هر بخش ارائه کنندگان در سه دقیقه به ارائه دستاورد علمی خود می‌پردازند، البته در بخش کتاب، دانشجویان شرکت کننده به معرفی کتاب هایی که مطالعه کرده اند، خواهند پرداخت.

این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

مرحله مقدماتی مسابقات سدید در21 استان و 30 واحد جهاد دانشگاهی شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، صنعتی اصفهان، البرز،‌ ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، فارس، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، یزد، دانشگاه تهران، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه صنعتی‌شریف، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه هنر و پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند در این مسابقات شرکت نمایند و فقط در بخش پایان نامه، دانشجویان مقاطع کارشناسی پذیرفته نمی‌شوند.

لازم به ذکر است فراخوان این مسابقات از 10 دی ماه 1402 توسط واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور اعلام خواهد شد. گفتنی است مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این مسابقات پس از پایان مرحله مقدماتی به صورت متمرکزاز سوی سازمان ترویج مطالعه و نشر اجرا خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مراکز جهاددانشگاهی در سراسر کشور و یا با دبیرخانه این طرح به شماره 02166952727 تماس حاصل نمایند و یا به پایگاه اینترنتی دبیرخانه این طرح به آدرس isba.ir مراجعه کنند.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved