آشنایی با روش های تصویربرداری و بیماری های پستان
نویسنده:
دکتر فیروزه احمدی
مترجم:
-
سال نشر:
1400
صفحه:
154
نوبت چاپ:
1

زنان در مواجهه با تغییرات هورمونی و وقایع سال‌های تولیدمثل با طیف وسیعی از مسائل مربوط به پستان (تکامل طبیعی و غیرطبیعی تا سرطان پستان) مواجه‌اند. پستان یکی از ابعاد هویت جنسی و سلامت روانی زنان است و اختلال در روند رشد، تکامل و سلامت آن بر فرد و جامعه اثرگذار است.
 یکی از چالش‌های بهداشت باروری زنان، مغفول ماندن سلامت پستان است که لزوم تأکید بر ابعاد آموزش، فرهنگ‌سازی و البته پی‌گیری‌های سیستم بهداشتی را خاطر نشان می‌کند. وقتی از بهداشت پستان سخن به میان می‌آید، نقش ماماها به‌عنوان سربازان خط مقدم پُررنگ‌تر می‌شود، زیرا آنها در دوره‌های مختلف باروری زنان؛ از بلوغ و بارداری تا شیردهی و پس از آن، بیشترین ارتباط را با مراجعان دارند.
نقطه‌ی قوت سیستم بهداشتی ما، غنی بودن آن از ماماهای فعال، با انگیزه و مشتاق نسبت به علم روز زنان است. با توجه به اینکه دو بُعد اصلی آموزش بهداشت پستان و غربالگری بیماری‌های پستان در حیطه‌ی وظایف ماماهاست، توانمندسازی کارکنان ماما به‌منظور آموزش و آگاهی زنان و در گام بعدی غربالگری آنان، نتایج سودمند کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت خواهد داشت. از سوی دیگر، با توجه به سیاست‌گذاری‌های بهداشتی مبنی بر در دسترس بودن ماماها در دورترین مناطق بهداشتی و حتی مکان‌هایی که امکان دسترسی به پزشکان متخصص وجود ندارد، حضور ماما یکی از بهترین فرصت‌ها برای غربالگری زودهنگام و کاهش بار بیماری‌های پستان است.
به این ترتیب تصمیم گرفتیم تا مجموعه‌ی جمع‌بندی شده شامل نکات تشخیصی و بالینی بررسی پستان را خدمت همکاران عزیز ارائه دهیم که ضمن ارتقاء اطلاعات به‌روز آنان، پیامدهای ناگوار بیماری‌های پستان را با تشخیص به

آشنایی با روش های تصویربرداری و بیماری های پستان

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پزشكي پزشكي
پزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved