اجتماعات یادگیری حرفه ای (PLC)
نویسنده:
دکتر اعظم نیکوکار-دکتر هما غفور یان
مترجم:
-
سال نشر:
1399
صفحه:
136
نوبت چاپ:
1

سازمان‌‌های آموزشی به منظور انطباق با این تغییرات نیازمندند تا راهبرد‌های خود را انعطاف پذیر سازند و این مهم نیاز به هماهنگی فرهنگ سازمانی دارد.

به عبارت دیگر نیاز به تغییرات راهبردی روز به روزدر حال افزایش است و بهترین عمل در زمینه انطباق راهبرد‌های سازمان باتغییرات محیطی،برقراری سازگاری و تجانس بین راهبرد سازمان (که به منظورانطباق با محیط متحول امروزه فرمان به توسعه زمان می‏دهد) با فرهنگ سازمان است.

گروهی از صاحبنظران، به درستی بر این گمانند که اگر قرار باشد در یک سازمان معینی دگرگونی‌‌های دلپسند و پایدار پدید آید، فرهنگ آن سازمان باید دستخوش دگرگونی شود و با دگرگونی‏‌های سراسری سازمان سازگار شود، به عبارت دیگر،کامیابی و شکست سازمانها را باید در فرهنگ آن‌ها جستجو کرد.

«تعهد سازمانی» را می‏توان به پیوند روانی فرد به سازمان تعریف کرد که در آن احساس درگیر بودن شغلی و وفاداری جای دارد.

دکتر اعظم نیکوکار با اشاره به این که در کتاب حاضر سعی شده است تا در تلاشی مشترک پشتیبانی ادامه‌دار خود از فرآیند PLC را بیان کنیم گفت: همچنین تلاش شده است تا PLC را از یک نوآوری جذاب برای مدارس به ابزاری مرکزی برای تغییر فرهنگ سیستم آموزشی در بخش، ناحیه و حتی سراسر کشور تبدیل کنیم . جهت‌گیری و تعهد به اصلاحات کلی سیستم از اهمیت بالایی در PLC برخوردار است چراکه این فرآیند به عنوان یک پدیده مدرس‌های شروع به کار کرده است. برای سیستماتیک ساختن PLC، رهبران باید این استراتژی را به صورت معادل یکدیگر تصور کنند تا بتوانند فرهنگ سیستم را تغییر دهند. آن‌ها می‌بایست این فرض را که «PLC تنها یک برنامه‌ بوده و هدف پیاده‌سازی آن است» را کنار بگذارند و به این درک برسند که «فرآیند PLC در واقع یک تغییر و تحول فرهنگی است و ارزشی ماندگار دارد».

 

اجتماعات یادگیری حرفهای سیستمی

چالش تغییر فرهنگ

چرا ما به اجتماعات یادگیری حرفه‌ای سیستماتیک نیازمندیم

چرا اصلاحات سیستماتیک بهترین است

نقشه راه برای بزرگ شدن

فصل اول: وضوح پیش از صلاحیت است

فصل دوم: ایجاد وضوح و یکپارچگی

فصل سوم: سخت‌گیری و سهل‌گیری (معضل شل و سفت)

فصل چهارم: سیستم سخت - سهل در عمل

فصل پنجم: حفظ روند بهبود

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved