تیم تک نفرۀ تجربۀ کاربری -
نویسنده:
لیابولی
مترجم:
دکتر تقی جاودانی - محمود سنایی
سال نشر:
1401
صفحه:
322
نوبت چاپ:
1

کتاب « تیم تک نفرۀ تجربۀ کاربری» که تألیف " لیابولی " است، توسط  دکتر تقی جاودانی عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد و محمود سنایی در 330 صفحه در قطع وزیری، ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

 در معرفی کتاب آمده است: در حالی که افراد زیادی جذب حرفۀ تجربۀ کاربری می­ شوند تا که قهرمانی برای کاربران باشند، فقط علاقه مندی به کاربران تضمین کنندۀ موفقیت شما به عنوان تیم تک نفرۀ تیم تجربۀ کاربری نخواهد بود. تیم های تک نفره تجربۀ کاربری کسانی هستند که عاشق کاربران هستند و در عین حال اطمینان حاصل می کنند که طراحی ها بررسی می شوند، سؤالات افراد بخش کسب و کار پاسخ داده می شود، مسائل طراحی به اندازۀ مناسب و به صورت خلاقانه کاوش می شوند، مشخصات تجربۀ کاربری طبق برنامه پیاده سازی می شوند، محصول مداوماً تحت نظر و در حال بهبود است و حمایت از تجربۀ کاربر همواره در حال رشد است. هم چنین آن ها تمامی این کارها را بدون نقشۀ راه یا طرح اولیه و با همراهی افرادی که ممکن است حامی تجربۀ کاربری باشند یا خیر، انجام می دهند.

این کتاب برای هر کسی که علاقه­ مند به قبول کار چالش برانگیز و پرسود گسترش دادن یک فضای فکری کاربر محور در موقعیت های جدیدی است که هرگز چنین تفکری نداشته ­اند. در حالی که این کتاب قصد دارد تا برای هر کسی که آن را به دست می­ گیرد مفید و مؤثر باشد، دو گروه مخاطب خاص را در نظر داشته است.

یک دسته از مخاطبان این کتاب، افرادی هستند که هم اکنون در نقش های دیگری از تیم های توسعۀ محصول مشغول به کار هستند ولی علاقه­ مند به تغییر زمینه کاری به طراحی تجربۀ کاربری می باشند. اگر این توصیفی از وضعیت فکری فعلی­ تان است، ممکن است به این معنی باشد که خود را هرگز به عنوان یک متخصص تجربۀ کاربری تصور نکرده و علاقه­ مندید که وارد این زمینه شوید، حال به ­عنوان نقش اصلی یا جانبی. برای این دسته از مخاطبین، مطالعۀ فصل ­های 1 و 2 ضروری است.

دیگر مخاطبان کلیدی این کتاب، فعالان با تجربه­ تر هستند که به­ دنبال عملکردی تأثیرگذارتر در یک تیم چند منظوره می­ باشند. برای این گروه، فصل­ های 3 و 4 قویاً توصیه می شود.

یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

 

 

 

بخش نخست: فلسفه

فصل نخست: صفر تا صد تجربۀ کاربری

فصل دوم: شروع به کار

فصل سوم: ایجاد حمایت برای کار خود

فصل چهارم: رشد شخصی و شغلی

بخش دوم: عمل

فصل پنجم: روش های برنامه ریزی و اکتشاف

فصل ششم: روش های تحقیق

فصل هفتم: روش های طراحی

فصل هشتم: روش های سنجش و اعتبارسنجی

فصل نهم: روش های تبلیغ

فصل دهم: در آینده چه خواهد شد؟

پیوست

 

راهنمای روش های بخش دوم

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی كامپيوتر

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved