پلی‌فنل‌ها در پیشگیری و درمان سرطان -
نویسنده:
مهران اوچی اردبیلی،محمد ضعیفی زاده، نرگس رجب وند، علی محمدی گللو و دکتر رامین نصیری
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
256
نوبت چاپ:
1

از ویژگی های اصلی کتاب« پلی‌فنل‌ها در پیشگیری و درمان سرطان» جامع و بروز بودن با توجه به پتانسیل ها و چشم اندازهای درمان سرطان می باشد که نگاه و دیدگاه درمانی پلی فنل ها در سرطان مدنظر قرار گرفته و تا حد امکان به زبان ساده نوشته شده است تا برای محققین حوزه بیولوژی و پزشکی قابل استفاده باشد.

سرطان عارضه مزمني است كه براي ايجاد آن مدت ها وقت لازم است. علت ايجاد سرطان اين است كه كنترل تقسيم سلول از بين مي رود و سلول ها تا حد تشكيل تومور تكثير پيدا مي كنند و اين پديده حاصل موتاسيون و يا از بين رفتن ژن ها است. عـوارض و در برخی موارد ناکارآمدي درمان هاي رایج موجب تحقیقات گسترده براي دستیابی به داروهاي جدید به خصوص با منشاء گیاهی شـده اسـت .در سال های اخیر، ترکیبات پلی فنلی برای مهار رشد و انتشار سرطان، به عنوان عوامل بازدارنده شیمیایی موردتوجه قرار گرفته اند.

پلی‌فنول‌ها دسته‌ای از مواد شیمیایی هستند که به‌طور طبیعی در گیاهان وجود دارند. بیش از ۵۰۰ پلی‌فنول منحصر به‌ فرد در طبیعت وجود دارد. این مواد شیمیایی در مجموع با عنوان مواد شیمیایی گیاهی شناخته می‌شوند. مقدار پلی‌فنل‌های موجود در هر ماده‌ی غذایی، بسته به اینکه آن گیاه کجا رشد کرده، چطور کشت و حمل شده، چقدر رسیده و چگونه پخته یا آماده شده، متفاوت است

در این کتاب سعی شده است تا اثرات ضد سرطانی پلی فنل های اولئوروپین، کومارین، کوئرستین، رزوراترول، آپیژنین، لوتئولین، نارینگین و نارینگنین، کورکومین و تاکسول به همراه مکانیسم اثر آن ها به طور گسترده مورد بررسی قرار گیرد.

پیشگفتار/11

فصل اول: سرطان/13

فصل دوم: اولئوروپین/21

فصل سوم: کومارین/59

فصل چهارم: کوئرستین/105

فصل پنجم: رزوراترو/129

فصل ششم: آپیژنین/151

فصل هفتم: لوتئولین/173

فصل هشتم: نارینگین و نارینگنین/193

فصل نهم: کورکومین/211

فصل دهم: تاکسول/231

علامات و اختصارات/251

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پزشكي پزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved