پرینتر سه‌بعدی در ساخت‌وساز و بررسی بتن‌های سه‌بعدی جلد 2 -
نویسنده:
محمدصادق خواجوئی
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
112
نوبت چاپ:
1

فناوری بتن پرینترهای سه بعدی، به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته در صنعت ساختمانی، به واسطه قابلیت ساخت لایه به لایه(ساخت افزایشی) و دقت بالای خود، باعث شده تا بتوان سازه‌های بتنی با کیفیت و پایداری بالا را به صورت سریع و کارآمد ساخت. در این راستا، پرینترهای سه بعدی بتن از بتن خاصی با ترکیبات ویژه استفاده می‌کنند که قابلیت چاپ و ساخت لایه به لایه را دارند. این بتن‌ها، از موادی تشکیل شده‌اند که در فرایند چاپ، قادر به شکل‌دهی به خوبی خود هستند و اشکال پیچیده و سخت تر را به راحتی و بدون نیاز به قالب بندی اجرا می‌کنند و پایداری لازم را در سازه‌های سه بعدی فراهم می‌کنند. این بتن‌ها، از دو عامل اصلی، یعنی پودر سیمان و آب، تشکیل شده و پس از ترکیب، به کمک دستگاه چاپگر سه بعدی، به شکل لایه به لایه روی هم چاپ می‌شوند تا ساختار سه بعدی نهایی حاصل شود.

استفاده از بتن پرینترهای سه بعدی، به شرکت‌ها و سازمان‌های ساختمانی، امکانات بیشتری برای طراحی و ساخت سازه‌های بتنی پیشرفته را فراهم می‌کند. با این روش، می‌توان سازه‌هایی با طرح‌های متنوع و ابعاد دلخواه ساخت و در عین حال، کاهش زمان و هزینه ساخت را تجربه نمود. علاوه بر این، این فناوری می‌تواند به کاهش آلودگی محیطی نیز کمک کند، زیرا مصرف مواد بتنی و صرفه‌جویی در انرژی و زمان ساخت، باعث کاهش اثرات منفی بر محیط زیست می‌شود.

در جلد دوم این کتاب، تلاش شده است تا به صورت کامل و جامع، نکات و اصول مربوط به بتن پرینترهای سه بعدی و استفاده از این فناوری در ساخت سازه‌های بتنی، به خوانندگان ارائه شوداین کتاب بیشتر متناسب با رشته های عمران ،معماری و افراد در حیطه ساخت هستند . پس از معرفی و بررسی تاریخچه و شکل‌گیری این فناوری، روش کار با پرینترهای سه بعدی بتن و مراحل ساخت سازه‌های بتنی با استفاده از این فناوری، به تفصیل شرح داده شده است. همچنین، به توضیح مواد اولیه استفاده شده در تهیه بتن و عوامل افزایش مقاومت بتن پرینترهای سه بعدی و تأثیر آن‌ها در کیفیت و پایداری سازه‌های بتنی، پرداخته شده است.

در این کتاب، به بررسی نتایج آزمایش‌های مختلف در زمینه بتن پرینترهای سه بعدی نیز پرداخته شده است و به بررسی چالش‌های مرتبط با استفاده از این فناوری در ساخت سازه‌های بتنی، اشاره شده است. همچنین، به معرفی مثال‌هایی از سازه‌های بتنی سه بعدی که با استفاده از این فناوری ساخته شده‌اند، پرداخته شده است.

پیشگفتار/13

مقدمه/15

فصل سیزدهم: بتن پرینتر‌های سه‌بعدی/17

فصل چهاردهم : بتن سه‌بعدی و بهینه سازی/31

فصل پانزدهم : چاپ سه‌بعدی ملات با الیاف پیوست/53

فصل شانزدهم: همپوشانی مداری از طریق پیوند القایی بر لایه‌پوشی ذاتی چسب‌های سیمانی چاپ شده/91

مراجع/111

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی عمران

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved