برنامه‌ریزی توسعه فضایی: برمبنای رویکردکشاورزی پایدار -
نویسنده:
یونس کیخسروی پیزرمان، محمدحسین شجاعی نژاد و محمد کاظم مسجد جامعی
مترجم:
-
سال نشر:
1402
صفحه:
88
نوبت چاپ:
1

در حوزه توسعه فضایی، برنامه‌ریزی جامع و تدوین استراتژی‌های مناسب برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، از اهمیت بسیاری برخوردار است. بهبود شرایط محیط‌زیستی، ایجاد اشتغال و درآمد ثابت، توسعه اقتصادی و نیز ارتقای سطح زندگی جامعه ازجمله اهدافی هستند که با استفاده از برنامه‌ریزی توسعه فضایی، قابل‌دستیابی هستند.

در حوزه کشاورزی، رویکرد کشاورزی پایدار به‌عنوان یک رویکرد جامع و مؤثر مطرح‌شده است که می‌تواند در توسعه فضایی و بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی نقش مؤثری ایفا کند. با توجه به اینکه توسعه فضایی به‌عنوان یک راهبرد برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و ‌محیط‌زیستی منطقه مطرح است، برنامه‌ریزی کشاورزی پایدار نیز به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در توسعه فضایی، اهمیت بسیاری دارد. رویکرد کشاورزی پایدار، علاوه بر ارتقای سطح تولید و بهره‌وری، به حفظ و بهبود شرایط ‌محیط‌زیستی و پایداری اقتصادی منطقه نیز کمک می‌کند.

با توجه به چالش‌هایی که در حوزه توسعه فضایی و کشاورزی وجود دارد، این کتاب می‌تواند به‌عنوان یک منبع ارزشمند و جامع، به دانشجویان، پژوهشگران، سیاست‌گذاران و صنعتگران کمک کند تا با تحلیل و بررسی ایده‌های خود در حوزه توسعه فضایی، بتوانند راهبردهای مناسب را برای توسعه پایدار بخش کشاورزی شناخته و برای افزایش کارایی طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به این حوزه استفاده کنند.

پیشگفتار/11

فصل 1: برنامه‌ریزی توسعه فضایی/13

فصل 2: پایداری و توسعه پایدار/37

فصل 3: کشاورزی پایدار/57

منابع/83/83

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی جغرافیا

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved