بانکداری شرکتی و سرمایه‌گذاری -
نویسنده:
فیدلیو تاتا
مترجم:
امیرعلی فرهنگ، علی جلیلوند‌نکاری
سال نشر:
1402
صفحه:
312
نوبت چاپ:
1

این کتاب دارای هدف سه بُعدی است، اول، به کارمندان علاقه‌مند به بازار جهانی کمک می کند تا تصمیم بگیرند کدام قسمت از بازارها مناسب آنها است. دوم، فراهم کردن آمادگی‌های لازم در جهت استفاده از میز کار و سوم، کمک به محققان دانشگاهی در شناسایی کاربردهای دنیای واقعی نظریه بازار مالی است.

مولف در مقدمه این کتاب آورده است: کتاب‌هایی مشابه وجود دارند که تمامی ابعاد مباحث تجارت در بازار جهانی را در بر نمی‌گیرند، آثاری از دست اندرکاران آکادمیک یا متخصصان حرفه‌ای هستند که تئوری و عمل را با هم ترکیب می‌کنند، که این کتاب هم قصد انجام مشابه چنین روشی را دارد؛ این کتاب‌ها شامل مبادله نرخ بهره و سایر مشتقات و اوراق بهادار و درآمد ثابت می‌باشد. با این حال، کاری که این کتاب‌ها انجام نداده‌اند، این است که فروش، تجارت و تحقیق را به عنوان سه حوزه تجاری متمایز در نظر مگرفته‌اند که نیاز به تصحیح شخص دارند، تمایز بین فروش، تجارت و تحقیقات در مورد این موارد هنوز به طور گسترده ای در محافل دانشگاهی دست کم گرفته شده است اما این کتاب رویکرد دیگری دارد. این قبیل محصولات، بازارها، فعالان بازار و نظریه مالی را از دیدگاه فروش، تجارت و تحقیق متفاوت می‌بیند. در نتیجه، شما چندین بار در مورد یک محصول در سراسر کتاب خواهید خواند بنابر این دانش موجود، در سراسر کتاب مشهود است و تنها در صورت نیاز معرفی می‌شود.

کتاب« بانکداری شرکتی و سرمایه‌گذاری»، به شرح زیر تنظیم شده است.  پس از معرفی مختصر در فصل ١، در فصل ٢ مروری گسترده در مورد تجارت بانکی، از جمله زمینه های اصلی بانکداری جهانی ارائه شده است. در فصل ٣، مشارکت کنندگان اصلی بازارهای مالی و همچنین مفاهیم دانشگاهی بنیادی منتخب در امور مالی مورد بحث قرار می گیرد. فصل ۴ الی ۶ به سه حوزه مجزا از بازارهای جهانی پرداخته است(فروش، تجارت و تحقیق)، فصل ٧ بازار مشتقات را به طور جداگانه در بر می گیرد، زیرا آنها بخشی از هر سه بخش بازارهای جهانی هستند و شایسته است یک بررسی دقیق انجام شود. این کتاب با لیستی از تمرینات در فصل ٨ به پایان می رسد.

پیشگفتار مولف/11

مقدمه/5

سخن مترجمان/23

فصل اول: مقدمه/25

فصل دوم: طبقه بندی کسب و کار بانکی/29

فصل سوم: مبانی بانک تجاری /47

فصل چهارم: فروش(حراجی)/95

فصل پنجم: تجارت/135

فصل ششم: پژوهش/179

فصل هفتم: مشتقات/225

فصل هشتم: تمرینات/289

درباره نویسنده/307

مخفف ها/303

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی اقتصاد

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved