شکاف بین تحقیقات و عملکرد حسابداری -
نویسنده:
لارنس فری، آیریس سالیتر، ایلینا استچولینی و بیزل تاکر
مترجم:
سعید علی پور، مریم طالب العلم، خدیجه ربیعی
سال نشر:
1402
صفحه:
128
نوبت چاپ:
1

در این کتاب، شیوۀ ارتقای رابطۀ بین سیاست عملی و عمومی با تحقیق دانشگاهی، و اینکه دانشگاهیان و متخصصان چگونه می‌توانند برنامه‌های کار تحقیقاتی را به نحو بهتری تعریف کنند و یافته‌های مرتبط با حسابداری و پاسخگویی را در خدمات عمومی ارائه دهند، بررسی می‌شود.

تحلیلی تطبیقی در سطح بین‌المللی باهدف بررسی شکاف میان تحقیق و عمل در حسابداری بخش خدمات عمومی به اجرا در آمد. در تحلیل مذکور، از دیدگاه‌های نظری 21 کشور و دیدگاه‌های رؤسای خدمات عمومی در 3 نهاد حسابداری حرفه‌ای بین‌المللی پیشرو که فعالانه در عرصۀ خدمات عمومی شرکت داشتند، استفاده شد.

 تحقیق دانشگاهی می‌تواند برای عمل سودمند باشد؛ ولی مشارکت در اقدامات سیاستی سطح بالا عمدتاً از سوی گروه‌های کوچکی از محققان باتجربه انجام‌گرفته است. از نظر سایر محققان در جامعۀ دانشگاهی، این دستاورد ممکن است، در مقایسه با سایر فعالیت‌های عمدتاً پژوهشی‌تر، چندان ارزشمند تلقی نشود.

 کتاب حاضر طیف وسیعی از کشورها را پوشش می‌دهد و تلاش دارد تحلیل تطبیقی دقیقی از میزان انطباق تحقیق دانشگاهی با بخش عمومی و تأثیرگذاری عملی آن در این بخش به دست دهد. این تحلیل اصولاً شامل کشورهای دموکراتیک لیبرال و نسبتاً پیشرفتۀ غربی از اروپا و نیز استرالیا و آمریکای شمالی (کانادا و ایالات متحدۀ آمریکا) است. بااین‌حال، بخش مهمی از این تحلیل تطبیقی گسترده به دستاوردهای پژوهشی از آفریقا( نیجریه و غنا)، آمریکای جنوبی( برزیل) و آسیا( مالزی و تایلند) مربوط می‌شوند. با این‌ وجود، سایر اقتصادهای درحال‌توسعه در تحلیل قرار نگرفته‌اند؛ اقتصادهایی که یافته‌های آن‌ها ممکن است متفاوت و شایان تحقیق و بررسی باشد.

 این کتاب ازآن‌جهت بلندپروازانه و نیز نوآورانه است که از طیف وسیعی از دانشگاهیان و متخصصان در سطح بین‌المللی برای بررسی شکاف بین تحقیق و عمل بهره می‌برد.

مقدمه/7

فصل اول: مسائل مربوط به شکاف میان تحقیق و عمل در حسابداری بخش خدمات عمومی/11

فصل دوم: خواستن توانستن است... شکاف میان عمل و تحقیق در حسابداری/19

فصل سوم: نگاه جهانی به شکاف میان تحقیق و عمل در یکی از زمینه‌های بخش عمومی/37

فصل چهارم: دیوارهای بسیاری می‌سازیم؛ ولی پل‌های کافی نه/107

فصل پنجم: سخنان پایانی/121

منابع/127

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی حسابداری

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved