کتاب بیوتکنولوژی میکروارگانیسم ها -
نویسنده:
جیابلان سنگیتا، دواراجان تانگادورای، سامبون تاناسوپاوات، پرادنیا پرالهاد کنکار
مترجم:
حمیدرضا صمدی خواه، رامین محمدی آلوچه ، سارا شریفی و حسین مختاری
سال نشر:
1402
صفحه:
368
نوبت چاپ:
1

کتاب بیوتکنولوژی میکروارگانیسم ها که توسط جیابلان سنگیتا، دواراجان تانگادورای، سامبون تاناسوپاوات، پرادنیا پرالهاد کنکار در سال 2020 منتشر شده است، دربرگیرنده موضوعاتی در رابطه با زیست شناسی می باشد و توسط دکتر حمیدرضا صمدی خواه و دکتر رامین محمدی آلوچه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، سارا شریفی و حسین مختاری به فارسی ترجمه گردیده است.

در این کتاب آمده است: رشد در بیوتکنولوژی پس از ظهور مهندسی ژنتیک برای گسترش پتانسیل میکروارگانیسم ها یعنی باکتری ها، ویروس ها، سلول های مخمر و سایر قارچ ها به اوج خود رسیده است. این موجودات مینیاتوری به عنوان کارخانه های بیوشیمیایی عمل می کنند. به دست آوردن توالی ژنوم کامل این میکروب ها اطلاعات مهمی در مورد بیولوژی و توانایی های بیولوژیکی آنها ارائه می دهد که می تواند برای اهداف مفید اصلاح شود.

یافته های این میکروارگانیسم ها و بهبود این میکروارگانیسم ها شاخه ای از بیوتکنولوژی میکروبی را توصیف می کند. دانش در بیوتکنولوژی میکروبی، از طریق تعیین توالی ژنومی صدها میکروارگانیسم و اختراع فناوری‌های جدید مانند ژنومیک و پروتئومیکس برای کنترل این سیل داده‌ها است. این داده های ژنومی اکنون در بسیاری از زمینه ها، از کاربردهای پزشکی گرفته تا کشاورزی، مورد بهره برداری قرار می گیرند. این دوره ای از افزایش انفجاری تجزیه و تحلیل و دستکاری ژنوم های میکروبی است.

بیوتکنولوژی میکروبی منجر به پیشرفت هایی مانند واکسن های بهبود یافته، ابزارهای تشخیصی بهتر بیماری ها، بهبود عوامل میکروبی برای کنترل بیولوژیکی آفات گیاهی و حیوانی، اصلاح پاتوژن های گیاهی و حیوانی ، توسعه کاتالیزورهای صنعتی جدید و ارگانیسم های تخمیری و جدید شده است.

این کتاب یک سفر میان رشته ای هیجان انگیز را در زمینه تغییرات سریع اختراع در بیوتکنولوژی میکروبی توسط محققان حرفه ای، دانشمندان و کارشناسان در این زمینه ارائه می دهد و به زبانی ساده و بسیار واضح نوشته شده است.

جداول و شکل های موجود در این کتاب، درک مطالب را برای خوانندگان در هر سطحی بسیار آسان می کند از طرف دیگر مرجع خوبی برای دانشجویان، دانشمندان، محققان و دانشگاهیان میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی خواهد بود.

پیشگفتار/15

فصل 1 -  مقایسه روش­های مختلف تعیین واحد تشکیل کلنی توسط کشت­های خالص و/یا مختلط/17

فصل 2 - استراتژی های کشت با ارجاع ویژه به طراحی و عملیات بیوراکتور برای تولید صنعتی در بیوتکنولوژی/43

فصل 3 - تنوع و کاربرد باکتری های اسید استیک در آسیا/69

فصل 4- متابولیت های ثانویه و فعالیت بیولوژیکی اکتینومایست ها/115

فصل 5 - سراتیوپپتیداز: یک آنزیم میکروبی چندوجهی در مراقبت های بهداشتی/139

فصل 6 - تولید باکتریورودوپسین ، که یک پروتئین غشایی مهم صنعتی و باستانی هالوفیلیک است و چالشی در بیوتکنولوژی است/153

فصل 7- خواص و کاربردهای بیوتکنولوژیک بتا گلوکورونیدازها/179

فصل 8 - کلاژنازهای میکروبی: مروری بر تولید و کاربردهای آنها/213

فصل 9- خصوصیات، تولید و کاربرد لیپازهای میکروبی برای مواد غذایی، کشاورزی، بهداشت و محیط زیست/239

فصل 10- میکروارگانیسم ها به عنوان جاذب های بالقوه فلزات سنگین/271

فصل 11- فرآیندهای زیست پالایی و ابزارهای مولکولی برای سم زدایی فلزات سنگین و احیای محیط های آلوده با استفاده از منابع ژنتیکی/319

فصل 12- کاربردهای میکروبی در صنعت نانوتکنولوژی/345

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه زیست شناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved