10مقاله ای که باید خواند دربارۀ کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا .
نویسنده:
دانشکده هاروارد
مترجم:
محمدرضا زالی، محمدامین فیروزآبادی
سال نشر:
1403
صفحه:
206
نوبت چاپ:
2

مقدمه مترجمین /7

فصل اول: جذب رهبرکارآفرین/ 13

خلاصه ایده این فصل/ 13

نیازهای خود را تشخیص دهید /15

خطای کلیشه ای: کارآفرینان به شکل غیر عادی خلاق هستند/16

خطای کلیشه ای: کارآفرینان از مخاطره پذیری لذت می‌برند و در جستجوی آن هستند/ 18

ارزیابی توانایی شکوفایی در شرایط عدم اطمینان/ 19

خطای کلیشه ای: کارآفرینان به‌طور شخصی از سایر رهبران جاه طلبتر هستند/ 21

ارزیابی اشتیاق برای مالکیت /23

خطای کلیشه ای: کارآفرینان فروشندگانی متبحر هستند/25

ارزیابی قابلیت اقناع دیگران /26

نتیجه گیری/ 27

فصل دوم: تدوین طرح کسب و کار/ 29

خلاصه ایده این فصل/ 29

افراد /35

فرصت /37

زمینه /44

مخاطره و پاداش/ 46

قرارداد و بعد از آن/ 53

مراقب آلباتروس باشید /55

فصل سوم: چرا کسب‌و‌کار نوپای ناب همه چیز را تغییر می‌دهد؟ /57

خلاصه ایده این فصل/ 57

استدلال غلط طرح کسب‌و‌کار ایده آل/ 59

افول محبوبیت سبک مخفیانه /64

توسعه سریع و واکنشی /66

ایجاد اقتصاد کارآفرینانه مبتنی بر نوآوری/ 68

استراتژی جدید برای سازمان های قرن بیست و یکم/ 74

نتیجه گیری/ 76

فصل چهارم: تجربۀ مدیر عامل سرمایه‌گذاری جسورانۀ موسسۀ پژوهشی استنفورد دربارۀ دستیار شخصی هوشمند «سیری»/ 77

خلاصه ایده این فصل/ 77

دره مرگ/ 79

عوامل چهارگانه /81

نقطه درد/ 81

فناوری متمایز/ 82

تیم /84

ارزش پیشنهادی/ 85

راه اندازی/ 87

فصل پنجم: در جستجوی نوآوری بزرگ بعدی :مصاحبه با مارک اَندِرِسِن/ 91

خلاصه ایده این فصل /91

نشریه هاروارد بیزینس ریویو : بهترین کارآفرینانی که با آن‌ها کار میکنید چه ویژگی های دارند؟ /92

فصل ششم: شش افسانه دربارۀ سرمایه‌گذاران جسور /105

خلاصه ایده این فصل/ 105

افسانه اول: سرمایه‌گذاران جسور؛ منبع اصلی تأمین مالی کسب و کارهای نوپا هستند/ 107

افسانه دوم: سرمایه‌گذاران جسور، ریسک بالایی در هنگام سرمایه‌گذاری روی کسب‌و‌کار مخاطره‌پذیر نوپای شما می پذیرند/ 110

افسانه سوم: اغلب شرکت‌ها سرمایه‌گذاری جسور برنامه های مشاوره و هدایت گری خیلی خوبی دارند/ 111

افسانه چهارم: شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسور، بازگشت سرمایه فوق العاده ای دارند/113

افسانه پنجم: هر چه شرکت سرمایه‌گذاری جسور بزرگتر، بهتر /114

افسانه ششم: سرمایه‌گذاران جسور نوآور هستند /115

فصل هفتم: مصاحبه با موسس شرکت چوبانی، درباره رشد کسب‌و‌کار نوپا بدون سرمایه‌گذاران خارج از سازمان/ 117

خلاصه ایده این فصل /117

ماستها در قفسه /120

تعهد به مأموریت /124

فصل هشتم: اثرات شبکه به تنهایی کافی نیستند/ 129

رشد/ 132

درباره اهمیت مزیت اولین بودن در بازارها اغراق شده است/ 133

رشد خیلی زودهنگام، بر مدل کسب‌و‌کار استرس وارد می‌کند/ 134

رشد قابل توجه “ایر بی ان بی”/ 135

نوع اشتباه رشد، می‌تواند عملکرد کسب‌و‌کار آسیب بزند /136

امنیت و اعتماد /137

برای یک یا هر دو طرف مبادله بیمه فراهم کنید/ 139

مشارکت کنندگان را ارزیابی و تأیید کنید/ 139

خدمات حل اختلاف و خدمات امنیت پرداخت ارائه کنید /139

گسیختگی/ 139

قوانین/ 141

فصل نهم: رشد برق آسا /149

خلاصه ایده این فصل /149

مجله: اجازه بدهید دربارۀ اصول اولیه شروع کنیم. رشد برق آسا چیست؟ /150

چرا چنین تمرکزی روی رشد سریع وجود دارد؟ /151

چگونه به واژه «رشد برق آسا» رسیدید؟ تداعی معانی جالبی دارد./ 152

آیا ابعاد متعددی درباره ایده مقیاسپذیری وجود دارد؟ /153

چه زمانی کسب‌و‌کار نوپا شروع به رشد برق‌آسا می‌کند؟ /154

در هنگام رشد برق‌آسا به چه مسائل سازمانی برخورد می‌کنید؟ /155

اگر هیچ قاعده ای وجود ندارد، چگونه شما به این رویکردتان دست یافتید؟/ 157

چرا فرهنگ این اندازه در هنگام رشد برق‌آسا مهم است؟/ 160

چه ابتکارات دیگری در هنگام رشد مقیاسی مثلا از «روستا» به «شهر» مهم است؟ /160

آیا بخش های مختلف شرکت از رویه های مختلفی استفاده می‌کنند؟ /162

آیا می توانید با بیان دلایل بعضی از تصمیم گیری ها، از نارضایتی کارکنان بکاهید؟/ 164

فصل دهم: کارآفرینی از طریق اکتساب/ 167

خلاصه ایده فصل /167

تامل/ 169

جستجو /172

مذاکره قرارداد/ 175

فصل یازدهم: معضل بنیانگذار/ 181

خلاصه ایده این فصل/ 181

درون ذهن بنیانگذار/ 184

دردهای رشد /185

زمان انتخاب/ 190

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی کارآفرینی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved