پیشگفتار مؤلف/ 9
مقدمه مؤلف/ 11
فصل اول: تربیت یونانی /15
افلاطون /23
ارسطو/ 56
فصل دوم:تربیت معنوی و دینی (مسیحی)/ 77
افلوطین /78
آگوستین /98
توماس آکویناس /120
مارتین لوتر (1483-1546) /146
فصل سوم: تربیت انسانگرا /159
اراسموس(1460-1536)/ 160
میشل دومونتنی/ 177
کمنیوس (1592-1671) /197
فصل چهار: تربیت عقلگرا و تجربهگرا /221
رئه دکارت (1596-1649) /221
جان لاک(1704-1632) /246
فصل پنجم:تربیت طبیعتگرا /275
ژانژاک روسو (1778-1714) /276
پستالوزی/ 303
فصل ششم: تربیت اخلاقگرا /319
هربارت (1841-1776) /319
فروبل (1852-1782) /332
مهدکودک فروبل/ 344
فصل هفتم:تربیت عملگرا /372
جان دیویی (1952-1859) /372
فصل هشتم: تربیت نقادانه و رهاییبخش /432
پائولو فریره (1997-1991) /432
آموزش طرح مسئله در مقابل آموزش بانکی: /466
- ارزشیابی در الگوی آموزشی فریره/ 493
فصل نهم:تربیت برای زندگی با بازی/ 496
مونته سوری/ 496
فصل دهم:تربیت فرهنگی و پسامدرن/ 539
هانری آرماندو ژیرو /539
برنامه و محتوای درسی /553
منابع /561
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
|