این کتاب پتانسیل خلاقانه برنامه های درسی معماری را برای ادغام رویکرد قوی تفکر طراحی میان رشته ای در آموزش استودیو طراحی بررسی می کند. مطالعات موردی تحلیلی مطرح شده در کتاب هم که از موسسات دانشگاهی و نیز دفاتر حرفه ای، جمع آوری شده اند، نمونه هایی از مشارکت بین رشته ای در کار طراحی خلاقانه را ارائه داده و به طور خاص به چالش ها و فرصت های این رویکرد می پردازند. این موارد نمونه ای از همکاری های گسترده ی بین المللی شامل پروژه هایی از ایالات متحده، استرالیا، مکزیک، آلمان و ایتالیا هستند و طیف وسیعی از انواع پروژه ها و مقیاس ها را پوشش می دهند.
فصل های نوشته شده توسط کارشناسان دعوت شده، گمانه زنی هایی در مورد مدل های فعلی و آینده تفکر طراحی میان رشته ای را ارائه می کنند، ضمن اینکه این نمونه ها را در چارچوب گسترده تری قرار داده و گفتگو بین عمل و آموزش (فلسفه تدریس) را تشویق می کنند. مجموعه ی دیدگاه های ارائه شده در این کتاب، رویکردهای انتقادی داشته که ضمن یادگیری از گذشته، نقش های ابتکاری و خلاقانه ای را برای معمار به عنوان متخصص، کارآفرین، استراتژیست، طراح حرکت، فعال، تسهیل گر، رهبر و مدرس ترسیم می کند. کتاب تفکر طراحی میان رشته ای منبعی ایده آل برای اعضای هیات علمی دانشکده های معماری و دانشجویان بوده و برای متخصصان طراحی علاقمند به تفکر بین رشته ای بسیار مفید خواهد بود.
کتاب تفکر طراحی بین رشته ای در آموزش معماری، بعنوان یکی از منابع جدید و منحصر به فرد قابل تمرین در ایجاد تفکر ترکیبی هنر طراحی معماری بشمار می رود. محتوای این کتاب که توسط جولی جو از دانشکده معماری دانشگاه جورجیا و یونگ کیم از مرکز فناوری ماساچوست آمریکا مورد پالایش و سازماندهی قرار گرفته، امیدوار است که با ارائه تجربیات اخیر در حوزه های بین رشته ای، مسیری درست و هدفمند در عرصه آموزش این تفکر را فراهم آورد.
بخش صفر: مقدمه. 1
فصل اول: چیدن میز 3
بخش یک: «گسترش زمینههای تخصصی: تأملات در مورد مدلهای گذشته، حال و آینده در دانشگاه». 11
فصل دوم: آموزش معماری با تفکر مجدد 13
فصل سوم: به چالش کشیدن «بهترین» رویهها در آموزش معماری 23
فصل پنجم: فن آوریهای یکپارچه در معماری بهسوی یک فرهنگ پژوهشی میانرشتهای و آماده برای آینده 65
فصل ششم: کدام اول میآید؟ 73
فصل هفتم: انتقال بینرشتهای 83
فصل هشتم: پروژهی رودخانهی یامونا بینرشتهای در سراسر و فراتر از زمینههای محیط ساختهشده در آموزش معماری 91
فصل نهم: «ایجاد نوآوری در دانشگاه ایالت آریزونا». 101
فصل دهم: هوش افزاینده در طراحی توانمندسازی میانرشتهای 107
فصل یازدهم: خارج از دامنه چگونه مگالیتها نقش معماری را به چالش میکشند 119
فصل دوازدهم: اجرا کردن بسط گفتگوهای ساختاری در آموزش معماری 125
فصل سیزدهم: چشماندازهای آبی آموزش و یادگیری در منطقهی بین جزر و مدی در استودیوی طراحی معماری سال دوم 135
فصل چهاردهم: ساختن جامعهی محبوب از طریق استودیو بینرشتهای نِحِمیا در دانشگاه واشنگتن. 145
فصل پانزدهم: استودیو یکپارچه مبادلات بهعنوان مکانیزمی برای همکاری 155
فصل شانزدهم: داستان یک نیمه دانشمند. 167
بخش دو :ادغام رشتهها: حدس و گمان در مدلهای گذشته، فعلی و آینده در عمل 179
فصل هفدهم: یادگیری از تمرین - یا تمرین یادگیری از آموزش 181
فصل هجدهم: سرزمینهای میانرشتهای پر پیچ و خم. 193
فصل نوزدهم: فرهنگهای متقاطع طراحی و داده در سراسر رشتهها 239
فصل بیستم: تناقضات معماری بین نظریه و عمل.. 249
فصل بیست و یکم: تمرین فراتر از حباب دیجیتال. 259
فصل بیست و دوم: راهحل غیرمنتظره چگونه چندرشتهای بودن فرآیندطراحی را غنی میکند؟ 275
فصل بیست و سوم: یاد گرفتن از طریق انجام دادن. 289
فصل بیست و چهارم: روشهای آموزشی. 305
بخش سوم: تجارب میانرشتهای: گمانهزنیهایی در مورد مدلهای گذشته، حال و آینده در آموزش عالی و عمل.. 339
فصل بیست و پنجم: آزمایش بیپروایانه ایجاد فضایی برای تبادل بینرشتهای 341
فصل بیست و ششم: گسترش حوزههای بینرشتهای تأملاتی در مورد علم طراحی 357
فصل بیست و هفتم: گفتگوهای بینرشتهای مرزهای طراحی چیست؟
فصل بیست و هشتم: قدم زدن در مرزهای محیط ساختهشده. 409
نمایه 439
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
هنر و معماری |
معماري و شهرسازی
معماري و شهرسازی |