یکی از مهمترین اختراعات دست بشر سازمانها هستند. سازمانها ضمن نظمبخشی به فضای رسمی و حتی غیر رسمی، زمینه اداره سرزمینها را در چارچوبی علمی و منطقی فراهم مینمایند. با گذشت زمان، سازمانها با مسائل جدیدی روبرو میشوند. چگونگی مواجهه با مسائل میتواند نقشی اساسی در موفقیت یا عدم موفقیت سازمانها داشته باشد.
مسالهیابی، کشف مسائل، مشارکت فعال تمام بخشهای اداری و آموزشی و فعال بودن نخبگان در فرایند کشف مسائل میتواند درک بهتری از مسائل را عرضه نماید. چگونگی روند حل مسائل از مسالهشناسی و اتمام طرحهای پژوهشی و کاربست و اشاعه یافتههای پژوهشی تاثیر زیادی بر موفقیت و یا عدم موفقیت طرحهای پژوهشی دارد. در این میان کاربست، اشاعه و انتشار طرحهای پژوهشی از اهمیت خاصی برخوردار است. گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان در راستای دستیابی به یکی از مهمترین اهداف خود یعنی اشاعه و انتشار یافتههای پژوهشی، درصدد برآمد تا برای چاپ و انتشار یافتههای طرحهای پژوهشی به اتمام رسیده در سالهای 1400 و 1401 اقدام نماید. بر همین اساس خلاصهای از مهمترین یافتههای طرحهای پژوهشی طی سالهای نامبرده در این کتاب گردآوری و چاپ شده است.
- چالشها و راهکارهای اجرا و ارزشیابی ساحتهای ششگانه سند تحول در استان لرستان
- بررسی کیفیت دانشِ آموزشِ محتوای دروس در بین معلمان پایه چهارم ابتدایی استان لرستان
-شیوعشناسی آسیبهای اجتماعی در بین دانشآموزان استان لرستان و ارائه راهکارهای کاهش آن
-بررسی تأثیر فعالیتهای نهضت سوادآموزی بر بهبود کسبوکار و سواد اقتصادی کارآموزان استان
-بررسی میزان توانایی معلمان در استفاده از فناوری اطلاعات و عوامل موثر بر این توانایی
-ارزیابی توانمندیهای بالقوه، و فرصتهای محیطی آموزش و پرورش جهت برونسپاری خدمات
-تدوین و اعتبارسنجی مدل ارتقاء سواد زیستمحیطی در بین دانشآموزان استان لرستان
-امکانسنجی آموزش ترکیبی(حضوری – مجازی) در مدارس استان لرستان
-ارزشیابی نحوه اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در آموزش و پرورش استان لرستان
- آسیب شناسی سبک زندگی اسلامی دانش آموزان استان لرستان و راهکارهای مطلوب آن
-تدوین مدل توسعه ورزشهای پایه در مدارس مقطع ابتدایی استان لرستان
-تدوین مدل علّی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان لرستان
-شناسایی راهکارهای افزایش مشارکت خانوادهها در شادکامی و تقویت امید به آینده دانشآموزان استان لرستان
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم اجتماعی
روانشناسی |