فرزندپروری مثبت پرورش کودکانی شاد و با اعتماد به نفس -
نویسنده:
جودی‌هاچینگ
مترجم:
فاطمه فولادی، دکترحسین پورشهریار، زهرا جانقربانیان
سال نشر:
1404
صفحه:
120
نوبت چاپ:
1

درک مشکلات رفتاری کودکان مانند: پرخاشگری، کتک زدن، آب دهان پرتاب کردن، دشنام دادن و فرار کردن به ویژه در سال­ های اولیه کودکی ساده، آسان و بسیار رایج است. این مشکلات زمانی تشدید می ­شود که کودک توانایی زبانی کافی برای بیان خواسته­ های خود را ندارد یا نمی­ تواند تاخیر در ارضای نیاز‌ها را تحمل کند. در واقع بسیاری از مهارت‌هایی که ما می‌خواهیم کودکان بیاموزند زمانی تسهیل می‌شوند که کودک از لحاظ زبانی به توانایی کافی رسیده باشد. درک منتظر ماندن، رعایت نوبت و تفاوت سلیقه­ ها و خواسته ­ها تا حد زیادی به توانایی کودکان در استفاده از زبان برای درک دیگران و مدیریت رفتارشان بستگی دارد. مهم­تر از همه این است که کودکان می­ توانند به طور فزاینده ای از مهارت‌های فکری خود برای مدیریت رفتار خویش در زمان ناامیدی یا مواجهه با مشکلات استفاده کنند. پس دراین مواقع مهم این است رفتاری که ما از کودکان می خواهیم را به عنوان چیزی در نظر بگیریم که آنها هنوز یاد نگرفته اند.

1.        مقدمه: آشنایی با مشکلات رفتاری رایج در کودکان خردسال

1.      فصل اول:  ساختن یک رابطه مثبت: اجازه دهیم تا کودکان متوجه شوند چقدر برای ما مهم هستند.

1.        فصل دوم :پاداش و تحسین رفتار مثبت کودکان

1.     فصل سوم :   چگونه در ارائه دستورات بهتر عمل کنیم؟

1.    فصل چهارم:    نادیده گرفتن رفتارهای مشکل­ساز

1.        فصل پنجم :مدیریت رفتارهای مشکل­ساز

1.      فصل ششم:   آموزش رفتار‌هایجدید به کودکان

1.    فصل هفتم:    ارتقاء مهارت­های زبانی در کودک

1.    فصل هشتم:    خلاصه تمامی فصول

1.      فصل نهم:   مشکلات رایج و تجربه شده توسط خانواده‌هایواقعی: فرزندپروری مثبت در عمل

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی
روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved