اصول و مبانی برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی _
نویسنده:
میترا عظیمی
مترجم:
-
سال نشر:
1404
صفحه:
282
نوبت چاپ:
1

این کتاب به مفاهیم اساسی و رویکردهای کلیدی برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی می‌پردازد و با نگاهی علمی و تحلیلی، مراحل، ضرورت‌ها، فنون و ابزارهای برنامه‌ریزی را معرفی می‌کند. ابتدا تعریف و ماهیت برنامه‌ریزی و اهمیت آن در توسعه بیان شده و سپس روش‌های مختلف برای تدوین برنامه‌های مؤثر در سازمان‌ها و جامعه آموزش داده می‌شود. روش‌های شناسایی وضعیت موجود و تکنیک‌هایی مانند طوفان فکری و علل ریشه‌ای نیز شرح داده شده‌اند. بخش بعدی به انواع برنامه‌ریزی، از استراتژیک تا عملیاتی و تفاوت‌ها و کاربردهای هرکدام می‌پردازد. در فصول پایانی مباحثی مانند برنامه‌ریزی اقتصادی، توسعه، ارزیابی برنامه‌ها و تاثیر آنها بر رشد اجتماعی و اقتصادی مطرح شده است. کتاب به عنوان راهنمایی کاربردی برای دانشجویان، مدیران و علاقه‌مندان عرصه توسعه اقتصادی و اجتماعی پیشنهاد می‌شود.


  • فصل اول: مفهوم برنامه‌ریزی و ماهیت آن
  • فصل دوم: چگونه یک برنامه بنویسیم؟
  • فصل سوم: انواع برنامه‌ریزی
  • فصل چهارم: برنامه‌ریزی اقتصادی
دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved