امروزه اصلی ترین معیار پیشرفت و توانمندی کشورها میزان توسعه علم و فناوری در آنها است؛ به طوری که در مقایسه با توانمندی های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی، توانمندی علمی ارزشمندتر و پایدارتر است؛ زیرا پایداری سایر توانمندی ها مستلزم توانمندی در عرصه علمی است. دستیابی به توانمندی علمی، بدون پژوهش ممکن نیست. بنابراین، میزان و گستره فعالیتهای پژوهشی، یکی از شاخصهای اصلی توسعه محسوب می شود.
نظر به اینکه از جمله عوامل اساسی پیشرفت جوامع پیشرفته، توجه خاص سازمان ها و مدیران به امر پژوهش و بکارگیری آخرین یافته ها و دستاوردهای علمی در تحقق اهداف سازمانی است، لذا ترویج فعالیت های پژوهشی می تواند نقطه شروع مناسبی برای حل بسیاری از چالش ها محسوب شود. در این مجلد، مقاله های مستخرج از طرح های تحقیقاتی که طی سال های 1400 تا 1402 از محل اعتبارات پژوهشی ماده (56) قانون الحاق (2) در دستگاه های اجرایی استان قزوین به انجام رسیده ارائه می گردد. هدف از انتشار این پژوهشنامه، ضمن اشاعه نتایج و یافته های طرح های تحقیقاتی، توسعه فرهنگ پژوهش در دستگاه های اجرایی می باشد. ضمن تشکر از مساعی همکاران مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری در تدوین این کتاب، امید است این مجموعه در ترویج نتایج و یافته های پژوهشی و گسترش رویکرد علمی در دستگاه های اجرایی استان قزوین، مفید واقع شود.
بخش اول: علوم مهندسی (صنایع و معدن، عمران و حملونقل) 1
بخش دوم: علوم محیطی(کشاورزی،آب و محیطزیست) 51
بخش سوم:علوم انسانی(اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری) 243
بخش چهارم:علوم رفاهی(پزشکی، بهداشت، سلامت و رفاه) 675
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
سایر
مديريت |