کارآفرینی و دانشگاه‌ها دیدگاه‌ها و فلسفه‌های آموزشی
نویسنده:
رابرت جیمز کراموند
مترجم:
بیژن رضایی، معین سلیمانی، آزاده محمدی زلانی
سال نشر:
1404
صفحه:
146
نوبت چاپ:
1

کتاب حاضر، برخلاف بسیاری از متون رایج، نگاه خود را محدود به آموزش مهارت‌های کسب‌وکار نکرده و به‌جای آن، ریشه‌ها را کاویده است: کارآفرینی از کجا و چگونه در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد؟ چه بنیان‌های فکری، فرهنگی و فلسفی دارد؟ و دانشگاه چگونه می‌تواند این ارزش‌ها را در تار و پود ساختاری خود نهادینه کند و خروجی مثبت داشته باشد؟

ویژگی منحصربه‌فرد این کتاب، ترکیب سنجیده علم، تجربه و عمل است. نویسنده با تکیه بر تحصیلات عالی مرتبط و سال‌ها حضور در نظام آموزش عالی بریتانیا، مدل مفهومی علمی و کاربردی «مدل آموزش کارآفرینی دانشگاه‌محور» را پیشنهاد می‌دهد که چهار عنصر کلیدی پیام (Message)، روش (Method)، انگیزه (Motive) و بستر (Medium) را در قالبی نظام‌مند برای نهادسازی کارآفرینانه در دانشگاه‌ها بازمی‌نماید. ساختار کتاب نیز بر پایه پنج پرسش بنیادین طراحی شده تا ذهن خواننده نه صرفاً به دریافت محتوا، بلکه به مسیر بازاندیشی و گفت‌وگو دعوت شود. بهره‌گیری از مطالعات موردی، پرسش‌های پایان فصل و ابزارهای آموزشی، به غنای عملی و تدریسی کتاب افزوده است.

 فصل اول: درآمدی بر ساختار و محتوای کتاب 1

 فصل دوم: دانشگاه کارآفرین؛ رویکردهای آموزشی 21

 فصل سوم: ذینفعان دانشگاه؛ قدرت، مشارکت و پیشرفت 21

 فصل چهارم: تأثیرات فرهنگی کارآفرینی؛ بازتاب‌های نهادی و اجتماعی 71

 فصل پنجم: کارآفرینی و دانشگاه‌ها؛ مسئولیت نهادی 93

 

 

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی کارآفرینی
کارآفرینی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved