در این کتاب، مفاهیمی چون مدل تجاری، تحلیل امکانسنجی، برنامهریزی بازار، تحلیل مالی، ارزیابی بازده سرمایهگذاری (ROI) و حتی ابعاد فرهنگی و جهانی نوآوری، بهشکل ساده و منظم تشریح شدهاند. نویسنده به جای ارائۀ صرفِ نظریهها، با بهرهگیری از مثالهای واقعی، تجربههای شخصی و مرور تاریخچۀ نوآوریهای مهم در صنایع مختلف، مخاطب را به سفری میان ایده و بازار دعوت میکند. از درسهای شرکتهایی همچون اپل، تویوتا، والمارت و بنیادهای نوآوریمحور گرفته تا الگوهای جدیدی همچون NABC، SBIR و تفکر طراحی (Design Thinking)، این کتاب نگاهی جامع به زیستبوم نوآوری و مسیرهای تحقق آن دارد.
از منظر ما، ترجمۀ این کتاب تلاشی است در راستای پر کردن خلأ ادبیات بومی در حوزۀ تجاریسازی فناوری در ایران. در فضایی که کشور ما با چالشهای فراوانی در حوزۀ نوآوری، بهرهوری، اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده از تحقیقات مواجه است، دسترسی به دانش عملیاتی در این زمینه ضروری است.
فصل ۱: تجاریسازی فناوری23
فصل ۲: مدل تجاریسازی45
فصل ۳: منابع ایده برای تجاریسازی: آیا بهاندازۀ کافی وجود دارند؟63
فصل ۴: پالایش ایدهها: چالش شناسایی فرصتها91
فصل ۵: تحلیل امکانسنجی103
فصل ۶: برنامهریزی پروژه119
فصل ۷: ورود به بازار یا صرفنظر کردن از آن131
فصل ۸: اعداد و ارقام (تحلیل مالی)149
فصل ۹: پویاییهای سازمانی173
فصل ۱۰: بازده سرمایهگذاری: (ROI) آیا منطقی است؟189
فصل ۱۱: برادر بزرگتر و رقابت جهانی215
فصل ۱۲: نگاهی به آینده233
پیوست الف: نمونهای از ثبت اختراع ایالات متحده255 (US Patent)
نمایه (فهرست واژگان و موضوعات271
| دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
| علوم انسانی |
اقتصاد
|