اساتیدی که متونِ قرآن و حدیث را با هدف تقویت درک مطلب و ترجمهی مخاطب خود تدریس میکنند، متون و روشهای مختلفی را برای آموزش برمی گزینند. دلایل متفاوتی را برای این امر میتوان ذکر کرد؛ از جمله تفاوت تجربیات و سابقه آموزشی اساتید، تفاوت سطوح محصلین، اهداف آموزش، احساس بی نیازی از منبع مشخص و غیره. اما یکی از مهمترین مشکلاتی که به این تفاوتها و اختلافات دامن میزند، در دسترس نبودن منبعی هدفمند، ساختارمند، منسجم و جامع است که بتواند با همکاری استاد و محصّل، از تمام زمان کلاس بهره برده و مهارتهای درک مطلب و ترجمه علاقهمندان به متون قرآن و حدیث را تقویت نماید. منابعی که در این زمینه نگاشته شده، عمدتا جمع آوری متون مربوط به علوم قرآن است که بر حسب سلیقه مؤلف کتاب، به شیوههای مختلف در کنار هم قرار گرفتهاند.
مقدمه /11
کلیات و مفاهیم نظری/17
متون قرآن و حدیث/31
| دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
| علوم انسانی |
دین
|